יו"ר ועדת חוקה: איך אנשים יחיו ויתפרנסו?

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר, התייחס היום (ראשון) בישיבת הוועדה לטענות שהועלו על סמכויות הוועדה בנוגע לתקנות הקורונה והאפשרות לשנותן.

"נטען שאין לוועדה אפשרות לשנות את התקנות. בהשוואה לימי שגרה, תקנות שמתקינה הממשלה, הוועדה לא יכולה לשנותן פורמאלית, אך אנחנו מבהירים כשדברים לא נראים לנו ויש מו"מ לעיתים מאחורי הקלעים או במהלך הדיון ודברים משתנים", ציין.

לדבריו, "כאן מדובר בהחלטות קבינט או ממשלה שרובם שעת חירום. הדבר היחיד שבו אפשר לשנות יותר הוא בחקיקה. יש לנו כלים מסוימים ומוגבלים שצריך להיות מאוד זהירים בהם".

עוד אמר: "אם היינו מוציאים עסקים קטנים ובינוניים מהתקנות, לא היינו יכולים להגביל לחמישה או עשרה. זה היה חוזר לממשלה. בואו נהיה כנים. אפ מדברים על תעסוקה אך בגלל זה נפתח מצב החירום על דברים אחרים".

"עם כל האי נוחות והקשיים, לא קל לחיות במדינה ובסגר ואני לא חושב שיש פה אנשים טובים יותר או פחות אבל בסופו של יום הסגר נותן תוצאות ורואים את הירידה החדה", טען אשר.

בהמשך תקף ח"כ אשר את הדיבורים על חזרה לתכנית הרמזור, "אם זה יגיע שוב באותה צורה, בלי שום תכנית, אלא רק פרמטרים, ולאחר מכן לא ברור מה יהיה באותה עיר בה צריך לשים סגר מהודק, אם לא תהיה תכנית מסודרת איך אנשים לא יאבדו פרנסתם, אנשי המקצוע לא יכולים רק להדליק רמזורים אלא חייבים לתת תכנית פעולה אלטרנטיבית, איך אנשים יחיו שם. אם יהיו רק סיסמאות ומסיבות עיתונאים שוב, לא תהיה תכנית. האחריות היא שלנו ולא צריך להתחרות מי דואג יותר לשלמות עם ישראל ולחופש שלו".