עמית גליטמן
עמית גליטמןצילום: קוקו

עמית גליטמן איבד את אחותו בתאונת דרכים לפני שמונה שנים. בשבועות האחרונים הוא הדביק לרכבו סטיקר עליו נכתב "אחותי נהרגה בתאונה. קחו אוויר על הכביש". אבל מה שקרה לאחר מכן הוא כלל לא שיער.

יחד עם הסטיקר שהדביק לרכבו גליטמן הדפיס סטיקרים נוספים עם אותם המשפטים בווריאציות שונות, והביקוש היה גדול.

יחד עם עוד בני משפחה שאיבדו את יקיריהם בתאונות דרכים, הוא מקווה להעלות את המודעות ובכך לתרום את חלקו במאבק בקטל בכבישים.

בשיחה עם ערוץ 7 אמר גליטמן כי הופתע מעוצמת הביקוש לסטיקר הייחודי. "הזמינו אלפי סטיקרים", אמר. "לפי הפייסבוק הגענו לעשרות אלפי אנשים כבר".

גליטמן הקים דף פייסבוק בשם "תהיו טובים", דרכו מפיץ את הסטיקרים ובנתיים הקמפיין התרחב. "יש שלטי חוצות, ויש על אוטובוסים" הוא אמר.

"לפני שמונה שנים איבדתי את אחותי הבכורה גלי", סיפר גליטמן ברדיו תל אביב. "היא הייתה בדרך לביקור משפחתי עם כל משפחתה, ארבעה ילדים ובעלה בדרך לערד. רכב נכנס בדיוק במקום שהיא ישבה. זה מישהו שחצה קו הפרדה רציף. כולם נותרו בחיים עם פציעות כאלה ואחרות, אבל אחותי נהרגה במקום".

סטיקרים של 'תהיו טובים'
סטיקרים של 'תהיו טובים'צילום: תהיו טובים

"הרבה זמן קינן בי לעשות איזה משהו", אמר. "אני כנהג רואה על הכביש את הפראות ואת האגו ואת הדאווינים. קינן בי לעשות איזה משהו שקצת יעלה את המודעות, כי בעיניי הקמפיינים שעושים פה מדגדגים לאנשים את הזרת בערך".

"אנחנו קצת יותר מחודש אחרי שהוצאתי את התמונות והסטיקרים, אני לא מאמין למקום שאליו הגעתי בכלל", ציין. "אני לא מאמין לכמות התמיכה והאהדה והרצון לקחת חלק במיזם הזה] ואני אומר לעצמי ומשתדל להשאר גם קצת צנוע שיכול להיות שעליתי פה על איזה משהו שהרבה זמן חיכו לו".

לדבריו, "הסטיקרים האלה הם אמירה מאוד ישירה לנהג שנמצא מאחורי ברמזור וגם נגיעה רגשית. הסטיקר אצלי ברכב ספציפית אומר 'אחותי נהרגה בתאונה, קחו אוויר על הכביש. תהיו טובים'. וככה יש את זה בכל וריאציה אפשרית כמו בתי, בני, אבי, אימי וכן הלאה וכן הלאה".

את הפעילות הוא מרכז, כאמור, דרך דף הפייסבוק שהקים תחת סיסמת הקמפיין "תהיו טובים", שם הוא קורא לכולם לקחת חלק ויחד להעלות את המודעות לזהירות בכבישים.