סיוון אוחיון
סיוון אוחיוןצילום: יוני קמפינסקי

בית המשפט העליון ידון מחר (שני) בשבתו כבג"ץ בעתירת המחבל עבד אלחאלק דויקאת רוצחו של הרב שי אוחיון הי"ד בפיגוע הדקירה הקשה בפ"ת לפני כחודשיים.

אלחאלק ובני משפחתו עתרו יחד עם ארגון השמאל הקיצוני המוקד להגנת הפרט בדרישה כי ביתם לא יהרס בידי צה"ל.

נזכיר כי לפני כשבועיים הוציא שופט בימ"ש העליון ניל הנדל צו ביניים האוסר על צה"ל להרוס את בית המחבל עד לדיון בעתירה.

לקראת הדיון הביעה אלמנתו של הרב שי, סיוון אוחיון, תקווה כי העתירה תדחה והשופטים יורו על הרס בית המחבל, "אנחנו מקווים ורוצים להאמין שהצדק יעשה בכדי למנוע מהרוצח הבא לצאת מביתו ולקחת נפש ולהרוס בית ומשפחה שלמה, שכן זוהי חובתה המוסרית והערכית של מדינת ישראל לדאוג לבטחון תושביה".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מייצג את משפחת אוחיון במימוש זכויותהם כנפגעי עבירה יגיע מחר עם בני המשפחה לדיון.

"מחר נגיע לדיון עם אלמנתו וקרוביו של הרב שי אוחיון הי"ד ונבקש להעביר את המסר לאוזני שופטי בג"ץ. הגיע הזמן לעצור את שפיכת הדם של אזרחי ישראל בשל היותם יהודים בארצנו. אל תמנעו מצה"ל לבצע את המינימום הנדרש כדי להביא להרתעה נגד אנשים שכל מאוויהם זה רצח יהודים", ציין

נציין כי לאחרונה, קבע בג"צ באופן תקדימי כי ביתו של המחבל אשר רצח את חייל סיירת גולני עמית בן יגאל הי"ד לא יהרס. לאור כך, הסבירו בארגון חוננו כי לתוצאות הדיון מחר תיהיה השפעה מכרעת על מדיניות הריסת בתי מחבלים בעתיד.

"דחיית העתירה מחר תותיר בידי כוחות הביטחון את כלי ההרתעה, כמעט היחיד שנשאר - הריסת בתי מחבלים כבר ביצוע. אם ח"ו יקבלו השופטים את העתירה של המחבל ועוזריו, תפגע קשה היכולת של צה"ל להמשיך ולהרתיע את המחבלים באמצעות הריסת בתים", ציינו.