פעילות הכוחות בנוף הגליל
פעילות הכוחות בנוף הגלילצילום: אורי ליבשיץ

הרוחות המזרחיות וכתמי העשן שהחלו לצוץ מעל יער צ'רצ'יל ממזרח לנוף הגליל בבוקר הושענא רבה (יום שישי), לא העידו על הצפוי להתרחש בעיר כמה שעות לאחר מכן.

השריפה החלה בשעות הבוקר של יום שישי במורדותיו המזרחיים של יער צ'רצ'יל הסמוך לנוף הגליל וכובתה רק יממה לאחר מכן במהלך השבת. האש התפשטה במהירות באזור המיוער, והחלה להיכנס לעיר, תוך שהיא מדלגת במהירות רבה בין השכונות ושורפת כל הנקרה בדרכה.

על פי דיווח העירייה, כעשרת אלפים תושבים פונו מבתיהם עקב האש הגדולה, העשן הסמיך והחום הקיצוני שיצרו הלהבות הגבוהות. העירייה פתחה את בית המלון 'פלאזה' בעיר לאירוח המפונים וכן כמה מהמתנ"סים בעיר ומלון נוסף בנצרת הסמוכה.

לצד הפעילות המאומצת של העירייה, כוחות ההצלה ופיקוד העורף, הצטרפו גם משפחות הגרעין התורני בעיר להתנדב במאמץ העירוני בשעת החירום.

קבוצת הוואטסאפ של הגרעין הפכה בשעות הצהריים של יום שישי לחמ"ל משימות ובקשות סיוע, ודרכו נותבו חברי הגרעין לסייע במאמץ העירוני.

בין המשימות בהן לקחו חלק חברי הגרעין - פינוי משפחות מאזורי אש ושינוע שלהם למוקדי קליטת המפונים, פינוי קשישים סיעודיים ונכים מבתיהם, עזרה במרכזי הסיוע בקליטת המפונים ובדאגה למילוי צרכיהם שם, אירוח משפחות מפונות בבתיהם ועוד.

מנהל הגרעין צחי וייס המשמש כמפקד יקל"ר של פיקוד העורף ברשות המקומית, היה בשטח במהלך כל האירוע ופעל יחד עם כוחות פיקוד העורף שהגיעו לתגבור. וייס, שנשאר בשטח גם אל תוך החג, העביר כל העת משימות לקבוצת הוואטסאפ של הגרעין התורני.

"במהלך שעות הצהרים של יום שישי עברתי יחד עם כוחות התגבור בין בתי התושבים בקו האש כדי לוודא שאף אחד לא נשאר בביתו. כיוונו את הכוחות הרבים שהגיעו לשטח וסייענו לכוחות ההצלה במקום", סיפר וויס, והוסיף "במקביל אלינו ולכוחות ההצלה הצטרפו משפחות הגרעין שלקחו על עצמם לסייע. מרגש היה לראות את ההרתמות הגדולה של חברי הגרעין במשימות המרובות"

חגית, אשתו של וייס לא יכלה לשבת בבית בזמן שבעלה בשטח ואלפי אנשים מהעיר מפונים מבתיהם. היא בחרה לסייע במאמץ העירוני - הכינה אוכל למוקדי פינוי התושבים ויצאה בשעות שלפני השבת והחג לעזור בקליטת התושבים המפונים.

חבר מועצת העיר נציג הציבור הדתי מנחם גנדל הודה לחברי הגרעין על פעילותם כחלק מהמאמץ העירוני. גנדל אמר כי "חברי הגרעין התורני פועלים רבות בעיר בפעילויות חסד ויהדות כדבר שבשיגרה, מחמם את הלב לראות את התגייסותם המיידית גם בזמן חרום".