קרן טרנר אייל
קרן טרנר איילצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר-אייל, התפטרה מתפקידה פחות מחצי שנה לאחר שמונתה לתפקיד על ידי שר האוצר ישראל כ"ץ.

בהודעה הרשמית על סיום התפקיד נאמר כי אייל ושר האוצר ישראל כ"ץ "הגיעו להסכמה משותפת" על סיום תפקידה של טרנר בשבועות הקרובים "לאור בקשתה האישית".

חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ הגיבה: ''קרן טרנר היא משרתת ציבור למופת. עניינית ויעילה, מקצוענית (גם כשאני לא מסכימה איתה), נטולת בולשיט והרבה פעמים מחפה על השר שלה (כמו שאפשר לראות בהודעת ההתפטרות האלגנטית). אם אצלה הגיעו מים עד נפש זה תמרור אזהרה בוהק להתנהלות, ובנימה אישית חבל על אישה כל כך מצוינת, אין יותר מדי כאלה''.

חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו אמר ''הודעה לחבורת הנאיבים מכחול לבן: הבחירות כבר כאן. טרנר נדחפה החוצה כדי שלא תפריע בהזזת תקציבים במהלך מערכת הבחירות. יש מבין?''.

חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת הגיב: ''כשאפילו בכירי אוצר מחזירים את המפתחות, אני לא חושב שנותר אדם מחוץ לממשלה שמאמין שהיא פועלת למען הציבור''.

השר לשעבר וחבר הכנסת אסף זמיר (כחול לבן) אמר כי ''אף פקיד עם חוט שדרה לא יוכל לכהן באוצר בשעה שנתניהו חוסם העברת תקציב משיקולים פוליטים ואישיים. וברור גם שאחרי מרידור וטרנר תגיעה תורן של חברות הדירוג. נתניהו, תרחם על כלכלת ישראל''.

נציין כי שר האוצר ישראל כ״ץ מינה את מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, לתפקיד ממלא מקום מנכ״ל המשרד עד למינוי קבע שיסוכם בהמשך.

השר כ"ץ מסר, "עבודתה של קרן הייתה יוצאת דופן ותרמה רבות למגזר הציבורי ולאזרחי המדינה. אני מודה לה בשמי ובשם ממשלת ישראל על שנים של עבודה משותפת במשרדי התחבורה והאוצר, שהובילה להישגים רבים שהשפיעו על כל בית בישראל. אני מאחל לקרן הצלחה רבה בהמשך הדרך".

קרן טרנר מסרה, "אני מודה לשר כ״ץ על שנים ארוכות של עבודה משותפת למען רווחת אזרחי ישראל במשרדי התחבורה והאוצר. אני משוכנעת שיחד עם אנשי המקצוע המסורים במשרד, הוא ינהיג תכנית כלכלית רחבה לטיפול במשבר הכלכלי עקב התפרצות נגיף הקורונה.

''אני רוצה להודות לשר כ"ץ על האמון ועל הזכות הגדולה לעבוד איתו לאורך הדרך בתפקידים השונים ולשרת את אזרחי המדינה במשך שנים ארוכות של עשייה במגזר הציבורי", הוסיפה המנכ''לית המתפטרת.