רס"ן מודיש אברהם
רס"ן מודיש אברהםצילום: דובר צה"ל

בבית החולים רמב"ם בחיפה נפתחו היום (ראשון) מחלקות קורונה שיופעלו לראשונה על ידי אנשי צבא.

רס"ן מודיש אברהם, אחות במחלקה החדשה, מספרת לערוץ 7: "באופן כללי זו פעם ראשונה בהיסטוריה שצה"ל משתמש ביכולות הרפואיות שלו לסייע לאזרחי המדינה. זה אירוע מרגש".

"בשבוע שעבר עברנו הכשרות מאוד אינטנסיביות – עיונית ומעשית. היינו במספר מחלקות ושם גם עברנו בצורה מאוד מקצועית על הדברים. השבוע הזה היה קריטי כחלק מהמאמץ עם ליווי מצד הרופאים הטובים ביותר בבית החולים רמב"ם כדי להיות מוכנים למשימה בצורה הטובה ביותר", היא מוסיפה.

לדבריה, "המטרה היא להקים שתי מחלקות קורונה שהצוות הרפואי הצבאי הוא זה שיעניק את הטיפול לאזרחים. חיל הרפואה בשילוב עם אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה יצא למבצע בשיתוף רופאים, אחיות, חובשים, פיוזתרפיסטים ורוקחים במטרה לבצע את המשימה".

היא מרגישה מוכנה מאוד לקראת המשימה. "בגדול התעסקנו בחצי שנה האחרונה בכל נושא הקורונה. גם ברמה המקצועית אלו דברים שמוכרים לנו. היו מספר חיילים שנמצאו חיוביים, כך שאנחנו מכירים את עולם התוכן הזה. מבחינת הטיפול בבתי חולים זה לא מה שעשינו עד היום ולכן היתה הכשרה מאוד אינטנסיבית בליווי צוות מקצועי מהטובים ביותר".

"יש תחושה של גאווה גדולה, בראש ובראשונה. יצא לי לצאת לאזורים מוכי אסון ולטפל בנפגעי רעידת אדמה וכן בנפגעים סורים בגבול. הפעם יש לי הזדמנות לטפל בפעם הראשונה באזרחי המדינה ובשטח ישראל. זו כאמור, תחושת גאווה שאין כמותה", מסכמת רס"ן אברהם.

גנץ בביקור בבית החולים רמב"םאריאל חרמוני / משרד הביטחון