אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

ממצאים חדשים על מידת עמידותו של נגיף הקורונה על משטחים שונים.

מחקר חדש של סוכנות המדע באוסטרליה מגלה כי הנגיף יכול לשרוד זמן רב יותר מאשר כפי שחשבו בעבר, מה שעלול לגרום להדבקה גבוהה יותר כאשר באים במגע עם משטחים שונים הנגועים בנגיף.

על פי המחקר הנגיף עלול לשרוד על שטרות כסף, מסכי טלפון ושמטחי נירוסטה ופלדה עד 28 ימים.

עד היום הראו מחקרים שונים כי הנגיף יכול לשרוד על גבי שטרות כסף ומשטחי זכוכית עד שלושה ימים, בעוד על משטחי פלסטיק או פלדה הנגיף שורד עד שישה ימים.

אלא שהמחקר החדש של סוכנות המדע האוסטרלית מוכיח כי "נגיף הקורונה היה חזק מאוד ושרד במשך 28 יום על משטחים חלקים כמו זכוכית שנמצאה על גבי מסכי טלפון נייד וגם שטרות פלסטיק ונייר, בטמפרטורה של 20 מעלות", כפי שציינו החוקרים. לשם השוואה, נגיף השפעת יכול לשרוד באותם תנאים ועל אותם משטחים במשך 17 ימים בלבד.

"קביעת משך הזמן בו הנגיף אכן נשאר בר קיימא על גבי משטחים מאפשרת לנו לחזות ולהפחית את התפשטותו בצורה מדויקת יותר ולעשות עבודה טובה יותר בהגנה על האנשים", אמר מנכ"ל סוכנות המדע האוסטרלית, ד"ר לארי מרשל.

הוא הוסיף "אנו מקווים כי חבילה זו של פתרונות מהמדע תפרק את החסמים בינינו ותעביר את המיקוד להתמודדות עם מוקדי וירוסים ספציפיים כדי שנוכל להחזיר את הכלכלה למסלולה".

המחקר, שפורסם בכתב העת Virology Journal, מצא כי הנגיף שרד פחות זמן בטמפרטורות חמות יותר, והפסיק להיות מדבק בתוך 24 שעות בטמפרטורה של 40 מעלות בחלק מהמשטחים.