נתניהו חותם על ההסכם בבית הלבן
נתניהו חותם על ההסכם בבית הלבןצילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא היום (שני) לאישור הממשלה את הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות לקראת הבאתו לאישור הכנסת לקראת סוף השבוע.

שרי הממשלה, שיתכנסו באמצעות ועידת וידאו, ייתבקשו לאשר את ההסכם שנחתם ב-15 בספטמבר על מדשאת הבית הלבן.

במסגרת 'הסכם אברהם' עליו חתמו נשיא ארה"ב, ראש הממשלה נתניהו ושרי החוץ של האמירויות ובחריין, מתחייבים המנהיגים לתהליך השלום ההיסטורי ומכירים בחשיבות שמירת השלום וחיזוקו במזרח התיכון וסביב העולם".

המנהיגים הצהירו כי הם שמים סוף ליריבות בין העמים ויוצאים לדרך חדשה. "אנו מבקשים לשים סוף לקיצוניות ולעימותים, זאת במטרה לספק לכל הילדים בעולם עתיד טוב יותר. אנו שואפים לחזון של שלום, ביטחון ושגשוג במזרח התיכון ובעולם כולו", לשון ההסכם.

ההסכם עם האמירויות כולל סעיפים רבים העוסקים בשיתוף הפעולה בין הצדדים בתחומים רבים - כולל הקמת שגרירויות ויצירת תיירות משמעותית - אך אין פירוט כיצד ובאיזה לוח זמנים יהיה היישום.

הפלסטינים מוזכרים באופן שולי יחסית במסמך וללא התחייבויות מפורשות. "שתי המדינות מחויבות לפעול יחד על מנת להשיג פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני באמצעות משא ומתן שיענה על השאיפות והצרכים הלגיטימיים - של שני העמים", לשון ההסכם.

הצהרת השלום בין ישראל ובחריין שנחתמה בבית הלבן לא תובא לאישור הממשלה, וככל הנראה רק לאחר שיחתם ההסכם המלא בין המדינות הוא יובא לאישור.

לצד זאת יתבקשו השרים לאשר את מינויה של השרה אורית פרקש הכהן לתפקיד שרת התיירות במקומו של אסף זמיר המתפטר. כמו כן יאושרו המינויים של ח"כ יעקב ליצמן לתפקיד סגן שר השיכון ושל סגן השר יצחק כהן לתפקיד שר במשרד האוצר ושר השיכון.