שוטרים אוכפים את סגר הקורונה
שוטרים אוכפים את סגר הקורונהצילום: Yossi Aloni/Flash90

שר התרבות והספורט חילי טרופר מכחול לבן אמר הבוקר (שני) כי הממשלה נמנעה מלהטיל סגר דיפרנציאלי בחגי תשרי כדי לא להרגיז את החרדים.

בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב' אמר טרופר כי הסגר המלא היה נכון והוסיף כי "הפחד לריב עם שותפים פוליטיים הוא זר וצריך להעיף אותו הצידה".

טרופר התייחס גם למחלוקת סביב תקציב המדינה ואמר כי "יותר מידי שיקולים אישיים מפריעים לקבל החלטות". שר התרבות והספורט הוסיף "זה לא מאבק פוליטי, אלא מאבק על החיים - לא הגיוני להעביר תקציב מדינה לשבוע".

באשר למינוי מאמן נבחרת ישראל בכדורגל, אמר השר כי ההליך נעשה בצורה מקצועית ולא פוליטית וכי אינו מתערב בו. לדבריו, השרה מירי רגב "עשתה ספין קטן בשביל הבייס הליכודי". הוא הבטיח ''אני אעמוד כחומה - לא תהיה פה פוליטיקה".

יו"ר הכנסת יריב לוין ביקר בחריפות את מפלגת כחול לבן. בריאיון לאריה גולן בכאן רשת ב, אמר לוין כי מיום הקמת הממשלה כחול לבן הפרו פעם אחר פעם ביסודיות את העקרונות עליהם נחתם ההסכם הקואליציוני.

לוין האשים את כחול לבן בהתנהלות פופוליסטית במאבק בנגיף קורונה. "ברור שאין אף אחד שרוצה לסגור עסקים, אבל בכל מדינה שבה לא מתנהלים באחריות ולא סוגרים כשצריך - נאלצים לסגור לתקופות ארוכות יותר עם נזקים גדולים", אמר לוין. "לצערי, זה קרה לנו כתוצאה מההתנהלות הפופוליסטית הזאת שלא הייתה בממשלה הקודמת".

באשר להעברת תקציבי המדינה לשנים 2020 ו-2021, אמר יו"ר הכנסת כי "שר האוצר אמר באופן ברור שהעבודה על תקציב 2021 כבר החלה, אבל ברור שבמציאות של אי-ודאות כל כך גדולה, היכולת לקחת התחייבויות שנה קדימה - כמעט לא קיימת".

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי מכחול לבן, אמר בריאיון לאריה גולן בכאן רשת ב כי סיעתו היא "המבוגר האחראי" בממשלה וכי תפקידה לוודא שיאושר תקציב מדינה לשנה זו ולשנה הבאה. השר שי ציין כי מדינת ישראל אינה מתנהלת כיום והדגיש כי "בליכוד החליטו לעשות סיבוב פוליטי ציני על חשבון אזרחי ישראל".