שוטרים אוכפים את סגר הקורונה
שוטרים אוכפים את סגר הקורונהצילום: דוברות המשטרה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו הערך הבוקר (שני) כי גני הילדים ייפתחו ביום ראשון הקרוב.

''עם זאת, לא נאשר חזרה של תלמידי הישיבות הקטנות", ציין גרוטו בראיון לגלי צה''ל.

אתמול אובחנו 1,609 ישראלים כמאומתים לנגיף קורונה. מספר הבדיקות ממשיך להיות נמוך ועומד על 22,777. 7.7% מהבדיקות שבוצעו יצאו חיוביות.

מניין הנדבקים מאז פרוץ המגפה עלה ל-291,828, בהם 51,698 חולים פעילים. עד כה החלימו 238,145 ישראלים. מספר החולים שמצבם קשה עומד על 823 ומניין הקורבנות מתקרב ל-2,000 ועומד על 1,983 חולים.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' גרוטו אמר לרדיו 103FM כי "הסגר עובד אך עדיין לא הגענו למספרים שאנחנו רוצים. דרושים לזה עוד כמה ימים. אנחנו סבורים שיש מקום לפתוח את הלימודים ביום ראשון, אם נגיע לסביבות 2,000 נדבקים ביום אפשר יהיה לפתוח את שנת הלימודים".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, שלחה לקבינט הקורונה את עמדת הסתדרות המורים בנוגע לחזרה ללימודים.

במכתב כותבת בן דויד כי "משרד החינוך חוזר על אותן טעויות ומפרסם לציבור את מתווה החזרה ללימודים טרם הצגתו לאנשי המקצוע, ושוב ושוב מתגלים פערים בלתי ניתנים לגישור בין התכנית ליישומה הלכה למעשה".

עוד מוסיפה המזכ"לית "במקום לעצור וללמוד מטעויות שנעשו בתחילת משבר הקורונה, להפיק לקחים, לעבוד בשקיפות ובתיאום עם אנשי החינוך שנמצאים בשטח, משרד החינוך ממשיך לא לאפשר לצוותי ההוראה להיערך לפתיחה נכונה של המערכת".

לסיום בן דויד כותבת "הנה שוב, מתקבלת החלטה שגויה לפתוח את גני הילדים ואת כתות א-ב ללא קפסולות. הסתדרות המורים דורשת כי פתיחת הלימודים תיעשה בהדרגה, תוך הקפדה על התנאים הבאים הכתובים במכתב המצורף".

התנאים שפירטה בן דויד במכתבה:

1. קפסולות בכל שלבי החינוך מגני הילדים ואילך.

2. הקפדה על צוותים קבועים: שמירה על כוח אדם קבוע בגן – סייעות, גננות משלימות ותומכי הוראה.

3. תינתן עדיפות לעובדי הוראה המעוניינים לבצע בדיקה לגילוי קורונה.

4. מציאת פתרון הולם ובר ביצוע לילדים הפרטיים של עובדי ההוראה – לצערנו הפתרון שהוצע לילדים של עובדי הוראה בחינוך המיוחד לא יושם במרבית הרשויות המקומיות ולרוב עובדי ההוראה אין פתרון.

5. אכיפה של הורים מפרי בידוד – לא יתכן שהורה השוהה בבידוד "מקפיץ" את הילד לגן וחושף את הצוות וילדי הגנים לסכנה ואין אף אחד שאוכף את המקרים האלו.

6. בערים אדומות מערכת החינוך לא תיפתח.

7. פרסום נתוני התחלואה של צוותי ההוראה והתלמידים מדי יום כפי שנעשה בשנת הלימודים הקודמת.

8. אספקת ציוד מיגון לכל צוותי ההוראה ודרישה שמשרד החינוך יפקח וידווח על אספקת הציוד.