בלגיה
בלגיהצילום: ISTOCK

בזמן שבישראל מתחילים לחוות הקלה ונרשמת מגמת שיפור בנתוני הקורונה עם הירידה המשמעותית במספר הנשאים המאומתים המתגלים ביממה ובאחוז גילוי החיוביים, במדינות רבות בעולם מתחילים להפנים בימים אלו כי הן כבר נכנסו לגל השני והשיא שלו עדיין לא הגיע.

אחת המדינות המתמודדת עם זינוק חד בנתוני הקורונה זו בלגיה, שהצליחה למגר את הנגיף לאחר הגל הראשון ושנותרה מדינה נקיה כמעט לחלוטין במשך זמן רב.

רק לפני חודשיים היו בבלגיה מקרים בודדים של נשאי קורונה חדשים מדי יום, ובימים קשים במיוחד אותרו כמה עשרות נשאים ביום.

מאז נרשמה עליה איטית ומדורגת בבלגיה, עד שלפני חודש הגיע השיא כשנרשמו כמה ימים רצופים עם כאלף נשאים חדשים מדי יממה.

מאז נרשמו שלושה זינוקים גדולים במספרי החולים, עד שבימים האחרונים דווח על כ־6000 חולים ביממה אחת, וביממה שלאחריה כ־8,000 נשאים חיוביים שאותרו ביממה אחת.

צרפת מתמודדת עם זינוק משמעותי עוד יותר במספרי החולים החדשים, והעקומה מטפסת במדינה במהירות עצומה. ביום שישי האחרון אובחנו ברחבי המדינה למעלה מ־ 20 אלף נשאי קורונה, ובשבת למעלה מ־ 25 אלף. ימים אחדים קודם לכן דיווחה צרפת על שבירת שיא של כל הזמנים על איתורם של 16 אלף חולים חדשים ביממה אחת.

יש לציין כי לעת עתה הצרפתים לא מרגישים את העליה במספרי המתים, והעליה במדד זה קטנה למדי. עם זאת, החשש הוא שהגל השני החל להכות בעוצמה בשבועיים האחרונים, ושבתוך שבועות אחדים כבר תקבור צרפת מאות מתים מדי יום כתוצאה מהתחלואה בקורונה.

הנתונים האמורים נכונים לגבי מדינות רבות נוספות בעולם בכלל ובאירופה בפרט. לפי הדיווחים, בימים האחרונים מדווחות מדינות אירופה על למעלה מ־ 100 אלף חולים חדשים מדי יום.

באיטליה שהיתה אחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר בגל הראשון, כבר סופרים כיום 5,000 חולים חדשים מדי יממה וחוששים מהחמרה משמעותית נוספת.

בהולנד נרשם שיא של כל הזמנים על כ־6,500 נדבקים ביממה אחת. פולין גם היא שוקעת בגל שני עם כ־5,000 חולים ביממה כבר כעת והמספרים הולכים ומחריפים.

באיראן שכבר חוותה גל ראשון וגל שני קטלניים במיוחד, החל בימים האחרונים מה שנראה כגל השלישי, עם למעלה מ־3,700 חולים ביממה וכ־200 מקרי מוות במקביל במהלך יממה אחת.

באופן לא מפתיע גם ארה"ב מדווחת על שיא של מספר חודשים עם קרוב ל־60 אלף חולים חדשים ביממה אחת.

ובעוד רבים סבורים שהמספרים הללו דווקא מעודדים, משום שהם מבשרים על כך שהמדינות מתקרבות לחיסון עדר, באה שבדיה ומערערת על התפיסה הזאת, עם גל שני שמתפתח גם בשטחה. בגל הראשון היא ניסתה ליצור חסינות עדר ושימשה מודל לתומכי חיסון העדר בכל רחבי העולם.

אמנם המספרים בשבדיה עדיין נמוכים מאוד, ומדובר על עשרות חולים חדשים בימים האחרונים, אך במחוז אופסלה קיימת בימים האחרונים היסטריה של ממש לנוכח גל תחלואה שהחל להתפשט במחוז, ויש חשש כבד שהתחלואה תתרחב ותכה שוב בעוצמה בכל רחבי המדינה ששילמה בגל הראשון מחיר יקר מאוד של כ־ 5,500 מתים, לטובת יצירת חיסון עדר, שרבים טענו מלכתחילה שיעילותו מוטלת בספק גדול.

בסך הכל מתו עד כה בכל רחבי העולם 1,078,930 בני אדם, מתוך יותר מ־37 מיליון שנדבקו בנגיף ונמצאו חיוביים בבדיקות שנערכו להם. כמעט 30 מיליון בני אדם כבר החלימו. כ־8.3 מיליון מוגדרים כעת כחולים פעילים, מהם 68 אלף במצב קשה עד אנוש, והשאר במצב קל.