מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, נחשב לדיקטטור אכזר שאינו סולד מהוצאה להורג בדרכים אכזריות גם של מקורביו.

אלא שבמהלך המצעד הצבאי שהתקיים בסוף השבוע לציון 75 שנים להקמת מפלגת השלטון "מפלגת הפועלים", נראה ג'ונג און כאשר הוא מסיר את משקפיו ומוחה דמעות מעיניו בעוד הוא מתנצל על כשלונותיו בהנהגת המדינה בתקופה הסוערת של השנים האחרונות.

"העם שלנו נתן בי אמון גבוה כמו השמים ועמוק כמו הים, אבל לא הצלחתי לעמוד בזה תמיד בצורה מספקת. אני ממש מצטער על כך", אמר קים ג'ונג און כאשר הוא מוחה את דמעותיו.

לאחר מכן ציטט השליט הצפון קוריאני את סבו ואביו, שני המנהיגים הקודמים של צפון קוריאה, ואמר כי "למרות שהוטלה עליי האחריות החשובה להוביל את המדינה הזו בשמירה על מורשתם של החברים הגדולים קים איל-סונג וקים ג'ונג-איל, בזכות אמונו של העם כולו, המאמצים והכנות שלי לא הספיקו כדי לסייע לאנשינו לעבור את הקשיים בחייהם".

אנליסטים מערביים טוענים כי העובדה שהשליט הקשוח הזיל דמעות בפומבי מהווה סימן ללחץ הגובר על משטרו. כזכור בחודשים האחרונים נעלם ג'ונג און מספר פעמים לתקופה ארוכה מהציבור, ועורר גל שמועות על מצבו הרפואי.

בעוד שהמצעד בבירה פיונגיאנג הציג את חשיפתו של טיל בליסטי בין-יבשתי והציג לראווה כלי נשק חדשים, אמרו האנליסטים כי קים השתמש בחלק ניכר מנאומו כדי להביע הזדהות עם העם הצפון קוריאני.