שאול מרידור
שאול מרידוריונתן זינדל/ פלאש 90

ראש אגף התקציבים במשרד האוצר לשעבר, שאול מרידור, יצטרף בשנת הלימודים הקרובה לביה"ס למדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית והוא ילמד יחד עם פרופ' מומי דהן וד"ר אייל פאר את הסדנה לניתוח מדיניות.

במסגרת הסדנה, שתועבר לסטודנטים לתואר שני בלבד, ילמדו הסטודנטים לפתח את יכולת ניתוח עצמאית של סוגיות במדיניות ציבורית, והיא נועדה אף להכשיר את הלומדים לבחון ולבקר הצעות מדיניות של מוסדות ממשלתיים, ארגונים חוץ ממשלתיים וגופים בינלאומיים.

כזכור, לפני כחודש התפטר מרידור ממשרד האוצר, במהלך שגרם לסערה תקשורתית רבה, זאת לאחר חודשים של מתיחות רבה מול ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ. כעת פניו של מרידור לעולם האקדמיה.

משפחתו של שאול מרידור קשורה קשר הדוק לאוניברסיטה העברית. שאול סיים את התואר הראשון בתוכנית פכ"מ היוקרתית (פילוסופיה, כלכלה ומדע המדינה), אביו דן סיים את לימודיו בפקולטה למשפטים והוסמך כעורך דין, וסבו אליהו מרידור, מראשי האצ"ל, כיהן כפרופ' ללימודים קלאסיים באוניברסיטה העברית.

אמו של שאול, ליאורה, סיימה תואר ראשון בפיזיקה ומתמטיקה, תואר שני במתמטיקה ודוקטורט במחלקה לכלכלה והייתה מרצה במחלקה לכלכלה – כולם באוניברסיטה העברית.

מרידור החל את דרכו במגזר הציבורי מיד לאחר סיום לימודיו בשנת 2002, כשבתפקידו הראשון לקח חלק באגף התקציבים במשרד האוצר, ומשם המשיך לכהן במספר תפקידים עד לשנת 2013, אז שימש כסגן הממונה על התקציבים האחראי על תחומי התשתיות (אנרגיה, מים, תחבורה וחקלאות).

בין היתר ניהל תחת שר האוצר יובל שטייניץ את עבודת ועדת ששינסקי, וקידם רפורמות בתחום משק החשמל והגז. מרידור היה שותף במהלכים רבים במהלך עבודתו במשרד האוצר, ביניהם רפורמת "שמים פתוחים" ורפורמת תאגידי המים.

בשנת 2013 יצא מרידור לשוק הפרטי וכיהן במשך תקופה קצרה כמנכ"ל חברת גרינרג'י אנרגיות מתחדשות. בשנת 2015 מונה לתפקיד מנכ"ל משרד האנרגיה על ידי שר האנרגיה, יובל שטייניץ. בהמשך חזר למשרד האוצר, ומונה לתפקיד ראש אגף התקציבים במשרד האוצר עד שפרש בסוף חודש אוגוסט האחרון.