פיענוח בדיקת קורונה
פיענוח בדיקת קורונהצילום: ISTOCK

סגן שר הבריאות יואב קיש מהליכוד, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והסביר כי בסגר השני, בניגוד לראשון, חייבים לפעול באופן דיפרנציאלי ביציאה מן הסגר.

"פתיחה דיפרנציאלית - הכוונה לערים אדומות. מקומות אדומים יצטרכו להיות סגורים עם מינימום פעילות עד ירידת התחלואה. חייבים לפתוח לאט ובשיקול דעת - גם אם זה אומר להתעמת עם סקטורים כאלה או אחרים".

קיש אמר, "אם נפתח במהירות, נעשה בדיוק את אותה טעות. אנחנו לא במצב יציב. כחול לבן לא צריכה לקרוא לפתיחה".

יואב קיש
יואב קישצילום: Kobi Richter/TPS

3,097 חולי קורונה חדשים אובחנו אתמול (שני) בישראל, לאחר שבוצעו 47,136 בדיקות. 7% מהנבדקים הם חיוביים. נכון להבוקר ישנם 801 חולים שמצבם מוגדר קשה ו-242 מונשמים. מניין הנפטרים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-2,021 בני אדם.

על אף הירידה הכללית במספר המאומתים, מטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות חושף נתון מדאיג, לפיו יותר מ-50% מהחולים המבוגרים בגילאי 65 ומעלה הם חרדים, כשעל פי ההערכות חלק גדול מן החולים נדבקו בתפילות הימים הנוראים.

הנתון שנחשף נחשב לדרמטי, שכן הציבור החרדי בישראל מונה כ-12% בלבד מהאוכלוסייה, ואחוז המבוגרים מעל גיל 65 עומד על אחוזים בודדים, אולם למרות זאת מספרם של מבוגרים החולים בקורונה מבני המגזר החרדי הינו ביחס של כחמישים אחוזים מכלל האוכלוסייה בישראל.

במטה ההסברה למגזר החרדי אומרים: "הנתון שנחשף מבהיר כי בניגוד לתחושה הרווחת שהמבוגרים נשמרים יותר, כמו גם שהצעירים שומרים על עצמם מחשש להדביק את המבוגרים שבמשפחותיהם, הרי שהנתונים מדברים בעד עצמם ואמורים להדאיג במיוחד את הציבור שלנו".

יצויין כי לראשונה, מטה ההסברה החרדי מאמץ סלוגן חדש לפרסומי המטה: "חרדים שומרים על ההנחיות. נזהרים בקדושת החיים". הסלוגן נועד להדגיש כי בניגוד לרושם המוטעה בחלק מכלי התקשורת, רוב הציבור החרדי שומר על ההנחיות ומקפיד על מצוות "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

נפתלי בנט: סגר אינו תמונת ניצחוןנפתלי בנט: סגר אינו תמונת ניצחון

קבינט הקורונה יתכנס אחר הצהריים (שלישי) וידון בשלב הראשון של ההקלות בסגר ובתאריך בו יצא אל הפועל. ראש הממשלה נתניהו אמר למקורביו בימים האחרונים שנכון לעכשיו עדיף להמתין עוד ולהגיע ליעד שהציב משרד הבריאות לגבי מספר הנדבקים היומי ורק אז לשחרר ולהקל.

מנגד, במשרד הבריאות חושבים שיש להפעיל את השלב הראשון כבר בתחילת השבוע ולבצע הקלות גם אם יעד ההדבקות טרם הושג.

השלב הראשון בהקלות הסגר כולל את פתיחת גני הילדים ולצידם את מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל, כך שהורים רבים יוכלו לשוב לעבודה באופן סדיר.

עם זאת נראה שהיום יתקיים רק דיון ובו ישמעו שרי קבינט הקורונה סקירות והחלטה סופית תתקבל רק ביום חמישי.

פורום הגנים הפרטיים אמר כי הוא אינו מתכוון להמתין עוד לממשלה. "ילדי הגנים והוריהם לא ימתינו לכם עם סטופר להודעה ברגע האחרון. ביום ראשון אנחנו פותחים את הגנים ומאפשרים לגלגלי המשק לשוב לפעילות".

אתמול הודיעה המדינה לבג"ץ כי אין כוונה להאריך את מצב החירום המיוחד שהוכרז בחגים והוא יסתיים היום. בשל כך חלק מהמגבלות ובעיקר האיסור לקיים הפגנות, לא תקפים עוד החל מהבוקר.