צוות מחלקת הבטחון מתארגן ליציאה לחלוקה
צוות מחלקת הבטחון מתארגן ליציאה לחלוקהיד לאחים

לקראת חגי תשרי התקבלו במוקד יד לאחים פניות רבות לקבלת ערכות לחגים כמחזורי תפילה לראש השנה ויום הכיפורים, דבש כשר, ארבעת המינים ובשר כשר.

אנשי מחלקת הביטחון של יד לאחים סבבו בערים ובכפרים ערביים, כולל כאלו הנמצאים ביו"ש, וחילקו אותם ליהודיות הנמצאות במקומות האלו, בנקודות מפגש שסוכמו מבעוד מועד.

חלק מהערכות חולק לדור השני, כלומר לצעירים יהודים, בנים לאימהות יהודיות ואבות ערביים שנולדו באותם יישובים וגודלו כמוסלמים, אך נמצאים בקשר חשאי עם יד לאחים. צעירים אלו קיבלו מיד לאחים מחזורים בשפה הערבית, שמהווה את שפת האם שלהם.

עיקר הפעילות נעשתה לפני ראש השנה, טרום כניסת הסגר, אך בחלק מהמקומות הצליחו אנשי העובדים הסוציאליים של הארגון המוגדרים כעובדים חיוניים להביא את הערכות גם בין ראש השנה ליום הכיפורים ואף בערב חג הסוכות.

חלק הארי של הערכות חולק מטבע הדברים בערים מעורבות או ביישובים ערביים בתחום ישראל, אך ערכות אחרות חולקו גם בנפות חברון, שכם, רמאללה וג'נין.

במחלקת הביטחון של יד לאחים אומרים "חלוקת ערכות החג, מחזקת את הקשר עם היהדות ומהווה נקודה של אור לאותם יהודים אובדים, שנמצאים בגלות כפולה ומכופלת, בשבי ביישובים הערביים. הרבה מעבר לקבלת הערכות המושקעות, המפגש של אותן נשים וילדיהן עם העובדות הסוציאליות שלנו היתה נקודה של אור בימים קודרים אלו. זרם הפניות גבר השנה, אך השתדלנו להיענות לכולן".

נוסף לזאת, עשרות ערכות אחרות חולקו על ידי 'המחלקה להצלה מהתבוללות' ו'המחלקה למאבק במיסיון'. במסגרת זו חולקו הערכות לגברים יהודים שהיו בקשר עם גויות אך עזבו אותן בעקבות פגישתם עם אנשי הארגון והבנתם כי מדובר בקשר הרה אסון, וליהודים שהיו חברים בכתות המיסיון "היהודים המשיחיים" ו"עדי השם". "מרגש היה לקבל מאותם יהודים תמונות שלהם עם ארבעת המינים, כאשר רק בשנה שעברה 'חגגו' את חג הסוכות בכנסיות נוצריות או עמדו להקים בית עם נשים גויות ולהתנתק מעם ישראל", אומרים בארגון.

עוד מדגישים בארגון כי מלבד אלו, מאות נשים יהודיות שניתקו בשנים האחרונות את הקשר עם בני זוגן הערביים בעזרת הארגון, קיבלו תלושים לרכישת כל מוצרי החגים בשווי של מאות אלפי שקלים.