פרוטיאה באלקנה
פרוטיאה באלקנההדמייה

אחד האתגרים הגדולים הניצבים בפני העוברים לדיור מוגן הוא השמירה על אורח החיים שבחרו לעצמם. עבור הגמלאים הדתיים האתגר מורכב במיוחד, רוב בתי הדיור המוגן בישראל חילוניים במהותם, ודורשים מהדיירים הדתיים להתגמש ולהתאים את עצמם לבית הקיים.

פרוטיאה מציעה דיור מוגן לאוכלוסייה הדתית-לאומית, המאפשר לדיירים ליהנות מרמה גבוהה ומאורח חיים דתי, הזהה לאורח החיים בו חיו עד למעבר.

בימים אלו מקימה פרוטיאה בישוב אלקנה את 'פרוטיאה באלקנה' בית דיור מוגן ראשון מסוגו בישראל לציבור הדתי, הכולל 250 יחידות דיור, אגף תומך ומחלקת אשפוז. את הבית הייחודי ייעדה פרוטיאה לגמלאי הציבור דתי לאומי המתגוררים ביהודה ושומרון ומנהלים אורח חיים דתי.

"זיהינו צורך אצל גמלאים שגרים ביהודה ושומרון המעוניינים לעבור לדיור מוגן אך מעדיפים להישאר באזור", מסביר יהושע שפונדר – הבעלים של פרוטיאה, "הבית באלקנה הוא בית דתי המציע ליהנות מכל היתרונות של דיור מוגן, ויחד עם זאת להשתייך לקהילה דתית המאפשרת להם לשמור על אורח חייהם".

הצורך עלה על המצופה. "אנו מקבלים פניות רבות מהציבור הדתי המתגורר גם במרכז הארץ", מסביר יחיאל ניסנהולץ – מנכ"ל פרוטיאה, "הקרבה של אלקנה לערי המרכז בהן מתגוררת אוכלוסייה דתית כמו גבעת שמואל, פתח תקווה, רעננה ואפילו צפון תל אביב, הופך את הבית באלקנה לאופציה עבור אנשים שהתבגרו ורוצים לעבור לגור במחיצת אנשים דומים להם, מבלי להתנתק מהקהילה שלהם. מהיום יש להם קהילה נוספת באלקנה".

לשמור על אורח החיים מהבית

היתרון הגדול של הבית באלקנה, כבר משלבי התכנון הינו ההתאמה לאורח החיים של הגמלאי הדתי. הדירות כוללות כיורים כפולים במטבח, כיור נטילת ידיים, שעון שבת ולרובן מרפסת סוכה. כך גם בשטחים הציבוריים, כמו המעליות שהופכות עם כניסת השבת למעליות שבת.

קל לראות איך בשבתות וחגים, הבית באלקנה מתמלא באווירת קדושה ייחודית. דיירי הבית מתכנסים לתפילות משותפות ולארוחות חגיגיות מלוות בזמירות ושיחות חברתיות אליהן ניתן להזמין גם את בני המשפחה"

יתרון נוסף של הבית באלקנה הוא חשיבות המשפחה. הגמלאים שמשפחותיהם מתגוררות באזור, יזכו ליהנות מקרבה למשפחתם, לילדיהם ולנכדיהם. הבית באלקנה מציע גם דירות אירוח רבות, המיועדות למשפחות שנשארות ללון במקום בשבתות וחגים.

יחיאל ניסנהולץ מנכ"ל פרוטיאה, מוותיקי המנהלים בענף הדיור מוגן בישראל ובעל ותק של למעלה 35 שנה, מלווה את פרוטיאה מיומה הראשון.

דיור מוגן איכותי (שאטרסטוק)
דיור מוגן איכותי (שאטרסטוק)

ניסנהולץ החובש בעצמו כיפה סרוגה, יודע כי הגמלאים כיום לא מחפשים קורת גג בלבד אלא מבקשים חיים נוחים ומודרניים. הדבר נכון גם בציבור הדתי, המבקשים לגור במקום בו יחוו את חווית הנופש וייהנו ממגוון פעילויות המשתלבות עם אורח חייהם.

הבית באלקנה מציע לדייריו מגוון דירות פרטיות ומרווחות בגדלים 100-60 מ"ר בהתאם לצרכיהם, בשילוב מלונאות ברמה גבוהה וחיי קהילה וחברה ענפים הכוללים: פעילויות חברה, בילוי, תרבות וספורט, לצד לימוד דף יומי, שיעורי תורה, תפילות, שיעורים והרצאות.

אף פעם לא לבד

הצורך האנושי בקהילה קרובה הפך למשמעותי הרבה יותר בתקופה זו של הקורונה, במהלכה זכו הדיירים בבתים של פרוטיאה לגיבוש ותמיכה המסייעים לעבור את התקופה המאתגרת.

"הדיירים נמצאים בקהילה עם מערכת ניהולית תומכת ועוזרת שמטרתה ביטחון. אנו בקשר יומיומי עם הדיירים שלנו ומספקים את כל צרכיהם עד לדלת הדירה. העזרה והתמיכה הגיעו גם מדיירים שדאגו אחד לשני והוכיחו את חשיבותה של קהילה חמה ותמכת. אין ספק שבזמן מצוקה דיור מוגן הוא יתרון עצום עבור הגמלאים, שאף פעם לא נשארים לבד", מסביר ניסנהולץ.

אתם מוזמנים לבית באלקנה כדי להכיר את חוויית המגורים החדשה בדיור מוגן איכותי לציבור הדתי. לחצו כאן