השחקנית טראג'י הנסון
השחקנית טראג'י הנסוןמתוך סרטון ברכה לקרן רודרמן

קרן משפחת רודרמן הכריזה על טראג'י הנסון כזוכת "פרס מורטון רודרמן" לשנת 2020.

הפרס, בגובה 100,000 דולר, ניתן מדי שנה לדמויות ציבוריות על תרומתן למען שילוב אנשים עם מוגבלות בחברה, והוא מוענק להנסון על פועלה למיגור הסטיגמה בתחום בריאות הנפש.

הנסון היא שחקנית, במאית, סופרת, פילנתרופית ופעילה החברתית, זוכת פרס גלובוס הזהב. בנימוקים להענקת הפרס נכתב כי במרוצת השנים הנסון התבטאה בגלוי על דיכאון וחרדה שליוו אותה במהלך חייה ושיתפה את הציבור בדרכי ההתמודדות שלה איתם.

פועלה לאורך השנים מתמקד בחיבור בין תחום השילוב לזכויות אזרח וצדק-חברתי. בשנת 2018, הנסון ייסדה את קרן בוריס לורנס הנסון, הנאבקת בדעות קדומות על בריאות נפש בקרב הקהילה האפרו-אמריקאית בארצות-הברית. הקרן נקראה על-שם אביה של הנסון, שהתמודד עם מחלת נפש לאחר שהשתתף במלחמת ויאטנאם.

לפי נתוני קרן הנסון, למרות שאחד מכל חמישה אפרו-אמריקאים מתמודד עם מחלת נפש, קהילה זו נוטה לפנות לטיפול במידה מועטה. מוקדם יותר השנה, השיקה הנסון קמפיין סיוע לאפרו-אמריקאים שנפגעו ממגפת הקורונה באמצעות תרפיה טיפולית מקוונת.

קריירת המשחק של הנסון כוללת תפקידים בסדרות הטלוויזיה רבות, ביניהן אי-אר, פליסיטי, CSI: זירת פשע, וכן תפקיד ראשי בסדרת הדגל של רשת פוקס אימפריה, שזיכתה אותה בפרס גלובוס הזהב ובשתי מועמדויות לפרס האמי. בקולנוע, הנסון שיחקה לצד בראד פיט בסרט המקרה המופלא של בנג'מין באטן, שזיכה אותה במועמדות לפרס האוסקר, וכן בסרטים נוספים, דוגמת מה גברים רוצים, קארטה קיד, לחשוב כמו גבר והמשפחה שמתפללת.

"בתקופה סוערת זו, בה החברה מתמודדת עם מגפה עולמית ועם אי-שוויון על רקע גזעי, השיח סביב בריאות הנפש מעולם לא היו חשוב יותר", אומר ג'יי רודרמן, נשיא קרן משפחת רודרמן. "כשמשפיענים ומודלים לחיקוי, כמו טראג'י הנסון, מתבטאים בצורה נחרצת לגבי התמודדותם עם בריאות הנפש, הדבר מעודד מיליוני אנשים ומסייע במציאת דרכים לטפל בעצמם; אלא שטראג'י לא הסתפקה רק במילים אלא נקטה פעולות של ממש במסגרת עבודתה בקרן הנסון. אנו זקוקים לאנשים נוספים כמו הנסון, שימשיכו להילחם בסטריאוטיפים סביב בריאות הנפש באמריקה וברחבי העולם", הוסיף נשיא הקרן.

ג'יי רודרמן, נשיא קרן משפחת רודרמן
ג'יי רודרמן, נשיא קרן משפחת רודרמןפיני סילוק

פרס רודרמן ניתן זו השנה השביעית לדמויות ציבוריות על תרומתן ופועלן למען החברה. הפרס, קרוי על-שם מורטון רודרמן, יזם ופעיל חברתי יהודי-אמריקאי שייסד את קרן משפחת רודרמן, קרן פילנתרופית הפועלת בישראל ובארצות הברית.

בין זוכי עבר בפרס: צמד הבמאים זוכי פרס האוסקר האחים פטר ובובי פראלי, המדליסט האולימפי מייקל פלפס, סנטור ארה"ב טום הארקין, השחקנית מרלי מרטין ונוספים.