הלווית שלמה גזית ז"ל
הלווית שלמה גזית ז"לצילום: דובר צה"ל

הלוויתו של האלוף בדימוס שלמה גזית ז"ל התקיימה היום (שלישי) בבית העלמין רמת השרון "צומת מורשה".

במסגרת הטקס הצבאי, ראש אגף המודיעין אלוף תמיר הימן ספד לגזית והניח את זר צה"ל על קברו.

שלמה גזית נפטר בגיל 93. הוא היה אלמן והותיר אחריו שלושה ילדים.

"היום אנו נפרדים ממפקד גדול, מפקד שהחזיר לאגף המודיעין את יוקרתו, כבודו המקצועי ואת בטחונו העצמי לאחר הפתעת יום הכיפורים", אמר האלוף הימן.

''שלמה הנחיל תרבות של הטלת ספק וויכוח- ומאז ועד היום, מצופה מכל קצין באמ"ן להשמיע את דעתו על ההערכה המודיעינית, גם ובעיקר אם הוא חושב אחרת. מדי חודש, שלח לי באופן אישי מאמר מאיר עיניים על המזרח התיכון, בליווי המלצה פרי עטו.

''הגענו היום כדי להצדיע לך בפעם האחרונה, ולהודות לך באופן אישי, בשמי ובשם חבריי למקצוע המודיעין, על עשייה ותרומה יוצאת דופן לביטחונה הלאומי של מדינת ישראל. מצדיע לך, תודה. נוח על משכבך בשלום", ספד ראש אמ''ן בהלוויה.

אלוף (מיל') שלמה גזית היה ראש אגף המודיעין של צה''ל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ודובר מערכת הביטחון במלחמת יום הכיפורים.

גזית, יליד איסטנבול שבטורקיה, עלה ארצה כילד ובנערותו הצטרף להגנה. בגיל 18 התגייס לפלמ"ח שם שימש כמפקד כיתה, מפקד מחלקה ובתפקידים נוספים.

כלוחם בפלמ"ח השתתף גזית בליל הרכבות, בליל הגשרים, באבטחת הקמת י"א הישובים בנגב ובאבטחת צינור המים בנגב.

גזית לחם במלחמת העצמאות, ובמסגרת תפקידיו השתתף בכיבוש צובא, בכיבוש רכס התותחים באזור לטרון, בקרבות מבצע דני ובקרבות באזור בית שמש ונתיב הל"ה במבצע יואב.

לאורך העשורים הראשונים לקיומה של המדינה התקדם גזית בסולם הדרגות בצבא, ולאחר מלחמת יום הכיפורים והכשל המודיעיני הגדול שהתגלה בה מונה לתפקיד ראש אמ"ן.