מירי רגב בערוץ כנסת

שרת התחבורה, מירי רגב, שוחחה היום עם מורן אזולאי ב'פרלמנט צהריים' בערוץ כנסת ותקפה את חברי הכנסת של ימינה בעקבות תמיכתם בהצעת אי האמון של יש עתיד.

רגב תקפה את שקד ואמרה, "אמרו שהיא הולכת להיות המנהיגה הבאה, ראינו כמה קולות היא הביאה לימינה ולימין החדש. איילת שקד לא עשתה דבר ולא קידמה שום דבר במשרד המשפטים. היא גם כמו בנט חזקה בדיבורים חלשה מאוד בעשייה. הם חזקים מאוד בטוויטר חלשים מאוד בעשיה, ימין בטווויטר ולפיד בכנסת".

לדבריה, "לא יכול להיות מצב שהם לוקחים את אותם אלה שנתנו להם את הכוח, שהם אנשי ימין ומצביעים בעד יאיר לפיד, זה מראה שבנט לא שינה את ברית האחים שלו, הוא התחיל אותה עם יאיר לפיד וכנראה הוא ממשיך אותה עם לפיד. הציבור שלהם רואה את הדברים האלה ומאוד מאוד כועס".

"בסופו של יום צריך לזכור, אנחנו לא רוצים ללכת לבחירות, מדינת ישראל נמצאת במצב חירום, אנחנו רוצים להוריד את רמת התחלואה אנחנו רוצים להחזיר את המשק לפעילות רציפה ומלאה ככל הניתן. משבר הקורונה הוא משבר עולמי, הוא לא רק בישראל וזו גם לא קונספרציה של ביבי, מה לעשות, יש פה מציאות קשה מורכבת שאנחנו צריכים להיות כולנו מתחת לאלונקה ולא לשחק פוליטיקה", הסבירה רגב

רגב דחתה את הטענות על כשלון בניהול משבר הקורונה, "אני לא יודעת מה זה נכשלנו בניהול, אני רואה מה קורה בכל מקום בעולם איך מדינות מתנהלות ואנחנו מתנהלים בצורה מאוד טובה. אין שום זיגזג בקבלת ההחלטות, אמרנו שקבלת ההחלטות היא על פי ניסוי ותעייה, אין מה לעשות. שיטת האקורדיון- כשהתחלואה עולה אנחנו סוגרים את המשק, כשתחלואה יורדת אנחנו פותחים אותו. אין כאן זיגזג יש נתונים".

"כשאנחנו יושבים ושומעים את הנתונים אנחנו צריכים לקבל החלטות אמיצות, לא פופוליסטיות כמו אלה שכשאנחנו בסגר הם אומרים תפתחו, כשאנחנו פותחים הם אומרים תסגרו. זה לא עובד ככה, בסופו של יום יש לנו אחריות", הדגישה.

בנוגע להגבלות אמרה רגב, "אנחנו מבינים שהתקהלות היא גורם מדבק ואנחנו רוצים להביא לירידה ברמת התחלואה, כדי להוריד את רמת התחלואה אנחנו צריכים לדאוג לכך שאנשים לא יתקהלו, יקשיבו וישמרו על מרחק וילכו עם מסכה. אני מציעה לכולם להפסיק לברבר את עצמם לדעת להבין שיש לנו משימה להוריד את רמת התחלואה. רוב הציבור מבין את זה ואני מאמינה שאם רוב הציבור ישמע להנחיות משרד הבריאות, אנחנו נוכל לראות את הורדת התחלואה ואת המשק הולך ומתרחב".

למה אין תקציב כל כך הרבה זמן?

"קודם כל יש תקציב, תקציב המשכי. אני נמצאת בפתח תקווה, אנשים עובדים, תשתיות עובדות, ולא רק פה. יש תקציב המשכי כל משרד מתפקד, אנחנו בונים תשתיות, כבישים מנהרות, אני רואה מה קורה אצלי במשרד התחבורה וזה קורה בכל משרד. שמנו 100 מיליארד שקל לטובת הכלכלה במשבר הקורונה, לטובת מובטלים, לחל"ת, לטובת בעלי עסקים ועצמאים, תמריצים. למה להגיד אין?".

"נכון שצריך להיות תקציב למדינת ישראל ונכון שגם עובדים על תקציב למדינה, ואת יודעת שלוקח זמן לבנות תקציב זה לא זבנג וגמרנו. אנחנו רוצים תקציב אבל אי אפשר ללכת לתקציב דו שנתי. את מנהלת משק בית ואת לא מנהלת בעת משבר מה יקרה בעוד שנתיים, את מתכננת מה יקרה עכשיו כי את רוצה לשים כסף עכשיו על מובטלים לשים כסף ולשים תמריצים ואי אפשר לעשות את זה עם תקציב דו שנתי", טענה רגב.

רגב הגיבה לטענה כי הליכוד ונתניהו משתמשים בתקציב כדי למנוע את הרוטציה, "ראש הממשלה אמר מספר פעמים, אנחנו נעמוד בהסכם כשכחול לבן יעמדו בהסכם, אנחנו לא רוצים ללכת לבחירות, אנחנו רוצים ליישם את ההסכם. הרי מה יקרה בסוף? נניח שמה שבני גנץ וכל היועצים חוששים יקרה, אז הוא ילך לבחירות והוא לא יעבור את אחוז החסימה, הוא רואה איך הוא מתרסק בסקרים, גם לא יהיה תקציב וגם הוא לא יגיע לרוטציה. אז מה ההיגיון בללכת לבחירות".

לדבריה התקציב יהיה מוכן רק בסביבות חודש פברואר או מרץ משום שלוקח זמן להכין אותו, "זה לא תהליך פשוט".

רגב תקפה את כחול לבן ואמרה, "כרגע מאוד קשה לעבוד עם כחול לבן, אנחנו מרגישים שיש אופוזיציה בתוך הממשלה". לדבריה כחול לבן עכבו את חוק הנכים עד שבעקבות לחץ תקשורתי הם נעתרו והעבירו אותו. "כחול לבן כל הזמן משחקים משחקי אגו. שימו את האגו בצד בואו נעבוד למען אזרחי מדינת ישראל".