התנהלות נכונה
התנהלות נכונהpexels

התנהלות כלכלית נכונה כוללת בתוכה מספר פרמטרים והיבטים מקצועיים מזוויות שונות. לכל מהלך או צעד כלכלי שאנו בוחרים לעשות, קיימות השלכות שמשפיעות עלינו הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

לכן, אנחנו מוכרחים לדעת מהן המטרות של התנהלות כלכלית נכונה, וכיצד מטרות אלו עשויות לסייע לנו, על מנת שנדע איך לתכנן אותן נכון.

ראשית, התנהלות כלכלית נכונה היא כזו שתסייע לנו לסדר את חשבון הבנק ברמה היומיומית. חשבון העובר ושב שלנו נתון תמידית תחת תנודות של הוצאות מול הכנסות. כך, התנהלות כלכלית נכונה תשמור על מאזן חיובי ותסייע לנו לשמור על חשבון הבנק שלנו תחת פיקוח.

שנית, התנהלות כלכלית נכונה עשויה לתרום לנו רבות לנוכח הוצאות בלתי צפויות. אמנם רוב ההוצאות שלנו הן שגרתיות, אך ישנן לא מעט הוצאות שמפתיעות אותנו. רכישת רכב חדש, שדרוג הבית או אירוסין אלו דוגמאות להוצאות בלתי שגרתיות. התנהלות כלכלית נכונה תסייע לנו להתמודד בצורה נכונה גם עם הוצאות מסוג כזה. יתרה מזאת, היא עשויה לסייע לנו לנהל נכון את כספי הפרישה והפנסיה, ולטפל בתבונה בקופות הגמל השונות. אלו המטרות המרכזיות, אותן משרתת התנהלות כלכלית נכונה.

איך מתנהלים כלכלית בצורה נכונה?

כמובן, ניהול נכון של חשבון העובר ושב נתונה לשיקול דעת אינדיבידואלי, המביא בחשבון את סך ההכנסות וההוצאות האישיות. ברם, ישנם כמה עקרונות יסוד שעשויים לסייע לנו בדרך. תחילה, נערוך פירוט מדוקדק של הכנסות והוצאות. כלומר, ניקח לעצמנו מחברת או אפליקציה חכמה, ונרשום בה את כל הפרטים הפיננסיים שלנו בחיי היומיום. רישום מדויק של ההכנסות מול עריכה פרטנית של כל ההוצאות שלנו, תסייע לנו לחישוב נכון של הוצאות, להעדפה של דברים הכרחיים מול אלו שפחות, ובעיקר לרוגע שמביא עימו הסדר המופתי.

בנוסף, נקיים קופת חיסכון. בשנות העשרים של חיינו, ההוצאות הכלכליות נמצאות בשפל חיובי, המאפשר לנו לחסוך סכומי כסף משמעותיים. חיסכון נכון של חלקים ממשכורתנו, יסייע לנו רבות כשיצוצו הוצאות בלתי צפויות או הוצאות גדולות יותר בשנים שלאחר מכן. ניהול נכון יאפשר לנו לעמוד בתשלומים יומיומיים גדולים, כמו שכר לימוד לילדים או הוצאות שוטפות על רכב וביטוח, בצורה נוחה. בין כל אלו, נוכל להיעזר במגוון גופים המאפשרים נטילת הלוואות*, שעשויות לעזור לנו מאוד.

איך הלוואה עשויה לעזור לנו?

בנטילת הלוואה קיימים הרבה יתרונות, כשבמרכזם עומד יתרון השקט הכלכלי שהיא מביאה עימה. לעיתים, אנו נתקלים בהוצאות גדולות ובלתי שגרתיות, כמו אירוע בר מצווה, אירוסין או חתונה. הוצאות אלו, על פי רוב, גבוהות מההוצאות השגרתיות שלנו, כך שאנו תרים אחר מקור מימון הולם. הלוואה, במקרה זה, עשויה לפתור לנו את הבעיה בדרך הטובה ביותר. באמצעות לקיחת הלוואה נוכל להתכונן כראוי לכל אירוע ולכל הוצאה בלתי שגרתית שעומדת מולנו.

עיקרם של הדברים הוא, שהתנהלות כלכלית נכונה כוללת בתוכה לא מעט רבדים. היא מתחילה כבר בשנים המוקדמות לחיינו, עם קופת חיסכון. עוברת לאלו שאחריהן, עם פירוט מדוקדק של הכנסות והוצאות, תוך כדי שהיא שוזרת בתוכה גם את האפשרות ללקיחת הלוואה בצורה חכמה, עד לניהול נכון של קופות הפנסיה.

*העמדת ההלוואה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

*כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.