שוטרים אוכפים את סגר הקורונה
שוטרים אוכפים את סגר הקורונהצילום: Yossi Aloni/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בצהריים (שלישי) התייעצות לקראת ישיבת קבינט הקורונה, בהשתתפות שר הביטחון, שר הבריאות ושר המדע.

בהתייעצות עלה כי ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, פרויקטור הקורונה ויועצים נוספים סבורים כי בשלב הזה אין אפשרות להקל בסגר זאת משום שהתחלואה עדין גבוהה ומכיוון שעדיין לא ניתן להעריך את השפעות ארועי חג סוכות ושמחת תורה.

בנוסף, פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הביע דאגה רבה מכך שלמרות תנאי הסגר נדבקו 3,000 איש ביום גם ביממה האחרונה.

על כן, בהתייעצות הוחלט לכנס היום את קבינט הקורונה לדיון שיעסוק בנתוני התחלואה, ובתכנית עקרונית מסודרת ליציאה מהסגר לפי שלבים וקריטריונים.

הדיון בקבינט הקורונה באפשרות לפתוח בשבוע הבא עסקים קטנים ללא קהל, טייק אוואי ומסגרות לגיל הרך ייערך בקבינט הקורונה רק מחרתיים.

לקראת כינוס הקבינט, פרסם משרד החינוך נתונים המצביעים על כך שברוב מכריע של מוסדות החינוך נמצאה תחלואה נמוכה, כאשר ברובם לא נמצאה תחלואה כלל. ב-94% מגני הילדים - 18,698 במספר - נמצאו אפס חולים, וכך גם ב-53% מבתי הספר היסודיים - 1,572 במספר. בקרוב ל-45% מבתי הספר העל-יסודיים - 968 במספר - נמצאו אפס חולים.

מוקדם יותר הבהיר פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, כי אם ישיבת הקבינט תידחה יבקש נתניהו כי הסגר יוארך במספר ימים.

"תקנות ההגבלה פגות ביום רביעי", הסביר פרופ' גמזו בשיחה עם עיתונאים. "מכיוון שהכול מאוד טרי, אני מניח שתהיה לי שיחה בשעות הקרובות עם שר הבריאות וראש הממשלה ויתקבלו החלטות. אני צריך לשמוע אותם, אני עוד לא עודכנתי על דחיית הקבינט. יש שיחה עם ראש הממשלה וברור שאם ישיבת הקבינט תידחה ליום חמישי אז יהיה צורך להאריך במספר ימים את תקנות הסגר‎".