תוכנית "טוב ומיטיב" להכשרת מאמנים ומטפלים ברוח היהדות

לרישום באתר טוב ומטיב לחצו כאן

תקופת הקורונה משפיעה באופן קשה על החברה האנושית ועל המצב הפסיכולוגי והנפשי של חלקים גדולים באוכלוסייה.

אמנם מרבית האזרחים חווים את התקופה כקשה, אך ישנם כאלה שמנסים למנף את התקופה המורכבת הזו כהזדמנות לעשות שינוי בחיים שלהם. למצב הזה שואפים להגיע במסגרת תוכנית "טוב ומיטיב" להכשרת מאמנים ומטפלים ברוח היהדות ושבראשו עומדים המטפלים הבכירים משה שרון ואהרן דרמון.

קורס טוב ומטיב
קורס טוב ומטיבצילום: דוברות טוב ומטיב

תוכנית ההכשרה הייחודית שיצרו משה ואהרן מחברת בין תורת הנפש היהודית, הקבלה, החסידות וכתבי הרב קוק, לבין טכניקות מעשיות להתפתחות אישית: קואצ'ינג, NLP, דמיון מודרך, דמיונובע ופסיכולוגיה חיובית.

התוכנית מיועדת לנשים וגברים, גם כאלה ללא ניסיון, שמבקשים להיכנס לעולם הטיפול ולרכוש מקצוע נחשב, רווחי ומספק. בנוסף, היא מתאימה מאוד למטפלים, אנשי חינוך ומאמנים שמעוניינים לשדרג משמעותית את סל הכלים הטיפוליים העומדים לרשותם. לא רק רוכשי מקצוע מגיעים ללמוד בקורס, אלא גם אנשים השואפים לעבור תהליך עמוק, מקיף ומשנה חיים שיעזור להם מאוד בפן האישי והמשפחתי ובחיזוק הקריירה.

בימים אלו נפתח מחזור הלמודים העשירי מאז הקמת בית הספר לפני 5 שנים. "בקורס אנו מביאים תובנות אדירות מגדולי ישראל בדורות הקודמים", מציין משה שרון. "חוכמה אדירה מהרב קוק, מהרב אשלג, מרבי נחמן ומהרמח"ל, מהם אנחנו לומדים מה הוא בכלל האדם, מה הוא בא לעשות בעולם, איך בנויה הנפש שלו וכיצד היא מפעילה את רצונותיו הלכה למעשה. את החכמה האדירה של גדולי ישראל אנחנו מחברים לכלים מעשיים, כאלה שהוכחו כיעילים.

אנחנו רוצים לתת למאמנים שאנחנו מכשירים את כל הכלים להעצים את המתאמנים שלהם, להפוך את המר למתוק, לצמוח ולהתחזק נפשית ומנטלית דרך שינוי חשיבה והגמשת האמונות המגבילות".

משתתפי הקורס
משתתפי הקורסצילום: דוברות טוב ומטיב
קורס טוב ומטיב
קורס טוב ומטיבצילום: דוברות טוב ומטיב

תוכנית ההכשרה עתידה להיפתח באמצע חודש נובמבר ותימשך כתשעה חודשים עד אמצע יולי. התוכנית כוללת 30 מפגשים סה"כ 200 שעות אקדמיות ותיפתח בשלושה מחזורים:

בירושלים בימי ב' החל מה 16.11 בין השעות 17:00 – 22:00.

בתל אביב בימי ד' החל מה 18.11 בקורס בוקר בין השעות 10:30 – 15:30 ובקורס ערב 17:00 – 22:00.
התוכנית ערוכה לימי הקורונה והמרצים מוכנים לאתגרי התקופה: "בסגר הראשון," הם מספרים, "העברנו כמה מהשיעורים בזום – אבל אנחנו מעדיפים מפגשים פרונטליים כי הם יותר חיים, יותר ברורים וגם מאפשרים תרגול. לכן, במידה ונחסר כמה מפגשים בגלל ההנחיות, נשלים את החומר ברגע שיתאפשר ונוסיף מפגשי השלמה".

"העוצמה הגדולה של התוכנית של 'טוב ומיטיב' היא העובדה שלמרות שכולם לומדים יחדיו את אותו סילבוס עשיר, עדיין כל תלמיד חווה בתוכנית חוויה אחרת, כי כל אחד מגיע מרקע שונה בחיים ונפגש עם התוכנית ממקום אחר", מוסיף אהרון דרמון. "יש אדם שכבול חזק בדפוסי התנהגות נוקשים שמקשים עליו להתקדם בחיים, האחר מתמודד עם הרגלים רגשיים, והשלישי בכלל מתקשה מול אמונות מסוימות. כבר דרך הקורס אתה רואה תהליכי שינוי אישיותיים משמעותיים; אתה רואה חבר'ה שנפתחים מחשבתית ורגשית, מזדככים ומתחילים להבין את עצמם טוב יותר ובפחות שיפוטיות. בסופה של ההכשרה כל המשתתפים מעידים על דבר אחד: שינוי בתפישות עולם כובלות שמובילות לשינוי עצום באורחות החיים, בדימניקה הבין אישית והזוגית, בהתנהלות במקום העבודה או במילים אחרות - התוכנית שינתה להם את החיים מקצה לקצה".

"פרישת הלימודים הרחבה, ועומק התוכנית מאפשרת ללומדים להטמיע את כלי הטיפול שאותם הרוכשים בארגז הכלים שלהם לכל החיים". "לאחר שהתלמידים חווים את הכלי והשפעתו על עצמם, הם מקבלים את הזמן ליישם אותו האחד על השני וכך מצליחים לטפל בעצמם עוד במהלך הקורס עצמו", מסכמים השניים. "הרבה בוגרים מוצאים את הייעוד שלהם בחיים אצלנו, את השליחות של הנתינה והעזרה לאחר. אנחנו מזמינים את הציבור הרחב להצטרף ולרכוש את כלי הנפש הסגוליים האלה שיובילו אותם להצלחה ולשינוי גדול מאוד בחיים".

לרישום באתר טוב ומטיב לחצו כאן