אורלי לוי אבקסיס
אורלי לוי אבקסיסצילום: Hadas Parush/Flash90

ההשלכות של בריאות הנפש בזמן משבר הקורונה משפיעות לא מעט על התא המשפחתי ועל היחסים בין בני הזוג וילדיהם.

על פי נתוני הלמ"ס שפורסמו במאי, נמצא כי 22.5% מבני 21 ומעלה (כ- 1.2 מיליון איש), דיווחו כי מצבם הנפשי החמיר במהלך המשבר. כ- 25.8% דיווחו כי מצבם הרגשי של ילדיהם החמיר. כ- 34.3% מהאוכלוסייה (כ- 1.9 מיליון איש) דיווחו על לחץ וחרדה. 16.2% דיווחו על תחושות דיכאון וכ- 23.5% דיווחו על תחושת בדידות.

67% מהפניות שהגיעו לער"ן במהלך הסגר הקודם הן של נשים על רקע של מצוקה ואלימות במשפחה. לנתונים אלו יש השלכה ישירה על המצב המשפחתי, הזוגי והביתי.

על רקע הנתונים הללו, המשרד לחיזוק וקידום קהילתי יחד עם האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי, מאפשרים למשפחות החשות מצוקה בתקופה זו להתקשר לקו הקהילתי שמפעיל המשרד על מנת לקבל הדרכה, הכוונה ואוזן קשבת בתוך הכאוס והסיטואציה המורכבת אליה נקלענו בשל העלייה בתחלואה, השירות ניתן ללא עלות. מטרת הטיפול הינה למנוע התדרדרות מצבים משבריים במשפחה.

השרה לחיזוק וקידום קהילתי, אורלי לוי אבקסיס: "משפחות רבות בתקופה הזו נקלעות לקשיים הן במימד הכלכלי והן באופן ההתנהלות הביתית השונה שהתקופה הזו יוצרת עימה. התא המשפחתי, הוא הקהילה הראשונה במעגל הקהילתי שמקיף אותנו. לכן ראינו לנכון לייצר מענה מהיר וחינמי עבור משפחות שחוות משבר בימים אלו. משפחה לפני הכל זו לא רק סיסמא, אני מאמינה שחוסנה של המשפחה הוא חוסנה של הקהילה והחברה. אני מודה לאגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי שנרתמה לעזרתנו".

להרשמה להרצאות יש להתקשר ל"קו הקהילתי" שמספרו: 1-700-500-508