שחקני ירושלים חוגגים הערב ניצחון דרמטי
שחקני ירושלים חוגגים הערב ניצחון דרמטיצילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה

שוב הן. בשנים האחרונות נפגשו הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון בכל מסגרת אפשרית ובכל מעמד חשוב, למשחק ראש בראש על תארים, כרטיסים למעמדי שיא בכדורסל הישראלי ולמה לא. בכל הפעמים זה תמיד נגמר עם דרמה גדולה, משחק שיא וחוויה גדולה לצופים באולם ובבית.

הערב (שלישי) הן עשו זאת שוב, עם דרמה אדירה אך לצערן ולצער כולנו, בלי קהל.

השתיים פתחו את בית ד' בשלב הבתים של מוקדמות הליגה הבלקנית, הליגה שאיפשרה את המשך אימונם גם בזמן הסגר חרף החלטות חברי ועדת חוקה ומשפט, עם משחק שנגרר להארכה בתום דרמה גדולה.

מה שהחל עם בליץ של הכתומים מעיר היין ברבע הראשון, הסתיים בקול ענות חלשה ברבע השני כשראשל"צ הובילה במעט, עם 4 נקודות הפרש.

ברבע השלישי שוב חזרה ראשל"צ לשלוט ולבלוט וכבר פתחה פער דו-ספרתי אך אז התעורר הרכש החדש של הירושלמים קרמר ולאט לאט מיזער את הנזקים עד לשיוויון 63:63, 10 דקות לסיום הזמן החוקי של המשחק.

ככל שנקפו הדקות ברבע הרביעי והאחרון, הלך המשחק ונהיה צמוד ודרמטי עוד יותר, עם מהלכים גדולים והחלטות הרות גורל. זה נגמר עם שיוויון נוסף, הפעם 86:86 ששלח את שתי הקבוצות שהיו ליחידות שהעפילו לחצי גמר גביע ווינר סל עד שזה הוקפא על ידי ממשלת ישראל, להארכה.

בהארכה, ירושלים שרשמה מאזן מושלם בהכנה אך נכשלה בגדול באירוע הפיינל-8 של ליגת האלופות, הצליחה להוביל ולא הסתכלה עוד לאחור. זה נגמר עם 103:96 לירושלמים שרושמים ניצחון חשוב בדרך אולי להשתתפות במפעל אירופי נוסף העונה, ועל הדרך נוקמים בסגנית האלופה מראשל"צ על ההדחה בחצי גמר הפיינל-פור אשתקד.

במשחקים נוספים הערב שהתקיימו במסגרת מוקדמות הליגה הבלקנית, ניצחה בני הרצליה את הפועל חיפה בקרב העולות בתוצאה 90:71, וגלבוע/גליל את מכבי חיפה עם 81:92.