קבינט הקורונה
קבינט הקורונהצילום: חיים צח, לע"מ

ישראל יוצאת מהסגר? עם הגבלות מחמירות עוד יותר ממה שהיה נהוג עד היום וכפי שהתחייבו, אישרו הערב (שלישי) חברי קבינט הקורונה ושרי הממשלה את חזרתה לפעילות של ליגות העל בכדורגל ובכדורסל.

אחרי שאמש הודיע שר התרבות והספורט חילי טרופר על כך שהגיע לסיכום עם משרד הבריאות על חזרתן של קבוצות הספורט המקצועניות לאימונים מלאים החל ממחר, הערב אישרו בקבינט הקורונה את החזרה לאימונים ומשכך גם למשחקים.

אך בעוד אלה אישרו את חזרתן של קבוצות ליגת העל בכדורגל ובכדורסל באופן מיידי כבר ממחר כשהוחרגו על ידם מהוראות הסגר, קבוצות הליגה הלאומית לא יחזרו לאימונים עד לסיום הסגר ביום שני הקרוב, דבר עליו הגיעו להסכמה בעל פה במהלך השבוע האחרון.

חזרתן של הקבוצות המקצועניות לפעילות תהיה כפופה להגבלות והוראות מחמירות ביותר, כשלא רק ששחקני הליגות יחזרו לבידוד ביתי ממנו ייצאו רק לאימונים ומשחקים, הפעם גם המאמנים יחוייבו לעמוד בהוראות בידוד מחמירות אלה וכן כולם יצטרכו לעטות על פניהם מסיכות בכל מקום ומתחם באימונים ובמשחקים וכן יחוייבו לנסוע ברכבם הפרטי לאימונים ומשחקים, ללא אף התהקלות קטנה שבקטנים.

ההחלטה להשיב את קבוצות הליגות לאימונים החל ממחר תביא לכך שעונת 2020/21 בליגת העל בכדורגל תחזור להיות משוחקת כבר ב-31 באוקטובר.

במנהלת הליגות אמרו כי ההחלטה לחזור למשחקים כמה שיותר מהר ולמעשה בתוך שבועיים בלבד מרגע חזרת האימונים, על כל המשתמע מכך, הינה כדי שלא לפגוע עוד יותר בענף ובמצבם הבריאותי והספורטיבי של השחקנים וכי תאריך החזרה נקבע בשקלול כל הנתונים.

במנהלת הליגה בכדורגל אמרו כי קבוצה שלא תעמוד בנהלים המחמירים תשא בכל הכרוך בכך - החל מסגל שחקנים שאינו כשיר במאת האחוזים בשל תחלואה גבוהה בנגיף הקורונה ומשחקים חסרי ספורטיביות ועד להטלת קנסות גבוהות מהרגיל.

בכדי לפקח על פעילות הקבוצות מתכוונת מנהלת הליגות בכדורגל לייצר ביקורות פתע באימונים.

מדובר כאמור בצעד ראשון של מדינת ישראל בדרך לסיום הסגר השני, בתקווה כי הפעם זה יהיה גם האחרון.