יואב הר-אבן
יואב הר-אבןצילום: רפאל

חברת 'רפאל מערכות לחימה מתקדמות' תפתח בתקופה הקרובה מפעל בעיר שלומי, אשר יהווה זרוע ביצועית נוספת לפעילות הייצור והאחזקה הענפה של רפאל בצפון, ובו תעסיק החברה את עובדיה המתגוררים כיום בשלומי והסביבה.

המהלך הוא חלק ממדיניות רפאל לחיזוק שוק העבודה בצפון, על רקע היותה המעסיק הגדול בצפון, וכעוגן תעסוקתי מרכזי ומשמעותי באיזור. חברת רפאל מעסיקה כ-8,000 עובדים באופן ישיר ועוד כ-30 אלף באופן עקיף, באמצעות קבלנים וספקי משנה.

שלוחת הייצור עתידה לקום במבנה קיים הממוקם באיזור התעשייה של שלומי, אשר יירכש ויותאם לשימוש ייעודי זה. שלוחה זו מתווספת לשלוחות רפאל בארץ הכוללות את: מכון דוד בקריות, מכון לשם בגוש משגב, מרכז החדשנות בפארק התעשיות תרדיון, שלוחות הפיתוח בתל-אביב, ירושלים ובאר שבע, שדות הניסויים במרכז הארץ ובדרומה.

מנכ"ל רפאל, אלוף במיל' יואב הר אבן: "על רקע המשבר הכלכלי בעקבות נגיף הקורונה, אני רואה בהקמת המפעל החדש בשלומי ,שילוב בין צרכי רפאל לאלו של התעשייה המקומית, מהלך שנעשה בתמיכה ועידוד של משרד הביטחון ורשות החברות הממשלתיות.

''אין ספק כי זהו מהלך שמחד גיסא יאפשר לחברה להגדיל את אפשרויות הייצור שלה, ומאידך גיסא, יחזק את התעשייה ואת שוק העבודה בצפון וביישובי קו-העימות, ויכלול גם פעילות חברתית באיזור", הוסיף המנכ''ל.