הרב יוסף מנדלביץ'

אסיר ציון לשעבר הרב יוסף מנדלביץ' שוחח עם ערוץ 7 על סגירת תוכנית לימוד יהדות לדוברי רוסית 'מסע' של משרד ראש הממשלה, וקרא לחברי הכנסת, ובמיוחד לאלה מהם יוצאי רוסיה - להתעורר.

"מי שחושב שבתנאי הסגר, ממשלת ישראל עוסקת רק בדיונים לפתוח או לסגור או להחזיק עדיין את הסגר, אבל למעשה יש מאחורי הקלעים פעילות קדחתנית של פקידי הממשלה", אמר הרב מנדלביץ' לערוץ 7.

"קיבלנו השבוע מסמך ממנהלת מסע, שעוסקת בהבאת היהודים מכל העולם לכל מיני לימודים אקדמיים ויהדות. בהודעה הזאת כתוב שאין יותר הבאת יהודים מברית המועצות לשעבר ללימודי יהדות", ציין.

"זאת אומרת", אמר, "כורתים ממש את כל הפרויקט הגדול. אני השקעתי שנים רבות להביא אנשים לכאן. 30 שנה אנחנו פועלים במכון מאיר, חינכנו אלפי יוצאי ברית המועצות לנאמנות לתורה ולמדינה, להיות אזרחים טובים, ומישהו לא אוהב את זה וסגר לנו את הפרויקט".

"אני מפנה אצבע מאשימה לבנימין נתניהו, שזה ממשרדו ממשרד ראש הממשלה נפלה הגזירה הזאת", תקף. "אני קורא לחברי הכנסת שלנו הדתיים, לסמוטריץ' לתהלה פרידמן ולאחרים - תעשו משהו. זה לא ייתכן שדווקא אותנו, שהיינו תחת ההשפעה הסובייטית ושטיפת מוח במשך כמה דורות, לא ניתנה לנו האפשרות ללמד יהדות. איפה זה היה הדבר הזה? ואני כבר פניתי וכתבתי והכל בינתיים נופל לאוזן אטומה".

עוד אמר הרב מנדלביץ': "אני שואל, איך זה יכול להיות שבממשלה שיש לנו בה 2 רוסים סרוגים, אדלשטיין ואלקין, יכול להיות דבר כזה? אני פונה אליהם. זאב אלקין אמר פעמים רבות שהוא בזכותי כאן, זאב תתעורר, תפעל. לא יתכן שדווקא אנחנו. כתוב פה במסמך שמדינות מעוטי יכולת עדיין יקבלו את הסיוע, רוסיה נמצאת במקום 180 מתחת לאפס. אבל בעל פה אמרו לנו שדווקא אלינו זה לא מגיע".