אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: אייסטוק

"אנו מאמינים כי אנטישמיות היא דבר מתועב, לתוכן אנטישמי המביע שנאה אין מקום בפלטפורמה שלנו". זה היה המסר הברור שהעבירה אליזבת קנטר, מנהלת קשרי הממשלה של TikTok בישראל במהלך דיון בנושא אנטישמיות ברשתות החברתיות בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בכנסת.

"יש לנו אפס סובלנות כלפי קבוצות שנאה מאורגנות ואלה הקשורים אליהן. כללי הקהילה שלנו משקפים את הערכים שלנו וכשהם מופרים אנו נוקטים בפעולה, כולל הסרה של התוכן וסגירת חשבונות", הוסיפה קנטר.

קנטר ועמיתה, אריק שאדוונס, מנהל מדיניות ב-TikTok עם מומחיות בנושא תוכן שנאה, הוזמנו לתת לוועדה סקירה של המדיניות והפעולות שביצעה הרשת החברתית כדי להיאבק בתכנים אנטישמים.

בהצהרת הפתיחה שלה חזרה קנטר על היעד של TikTok לחסל את השנאה בפלטפורמה. "בעולם שהופך מקוטב יותר מיום ליום זהו כנראה אתגר קשה מאד, אך לעולם לא נפסיק לעבוד כדי להפוך את TikTok לפלטפורמה בטוחה עבור הקהילה שלנו, כך שהם יוכלו להרגיש חופשיים לבטא את היצירתיות שלהם".

קנטר ושאדוונס סקרו את האופן בו TikTok מגדירה תוכן שנאה והדגישו כי המדיניות וכללי הקהילה אינם סובלניים כלפי תוכן שתוקף או מסית לאלימות כלפי אדם או קבוצה, או מתיר תוכן הכולל דברי שטנה. הם אמרו כי TikTok אוכפת כללים אלה באמצעות שילוב של טכנולוגיות ומעל 10,000 מומחי תוכן, וכאשר הכללים מופרים, הרשת נוקטת בפעולות שבין הסרת התוכן ועד סגירת חשבונות.

הכלים הטכנולוגיים מסמנים באופן יזום תוכן או חשבונות המעודדים שנאה או תוכן קיצוני על ידי זיהוי תמונות, מסנני מלים וכלים אוטומטיים מבוססי למידת מכונה. צוותי הביקורת הם מנהלי תוכן ייעודיים שתפקידם לבדוק תוכן, להגיב לדיווחים על תוכן לא ראוי ולנקוט בצעדים כאשר התוכן מפר את כללי הקהילה. הם מקבלים הדרכות בנושא תוכן ואידאולוגיות שנאה, ובישראל הצוות מורכב מדוברי עברית ודוברי ערבית.

המדיניות של TikTok בנושא שנאה מתעדכנת באופן קבוע כדי להבטיח שתדע לזהות מבעוד מועד מגמות או פעילות הנוגדת את הכללים ולשמור על בטיחות חברי הקהילה. TikTok משתפת פעולה באופן קבוע עם ארגונים לא ממשלתיים וגופים מובילים בישראל ובאיחוד האירופי כמו יד ושם, הקונגרס היהודי העולמי והקרן החינוכית לשואה, כדי לזהות דרכים לקדם באופן יזום תכנים חינוכיים אודות השואה והסכנות שבאנטישמיות.

TikTok גם נפגשת ומקדמת שיתופי פעולה בנושא עם כמה משרדי ממשלה בישראל, כולל משרד החוץ והמשרד לעניינים אסטרטגים.

בשנה שעברה, TikTok החלה לפרסם דוח שקיפות והייתה הפלטפורמה הראשונה בעולם שהכריזה על פתיחת מרכז שקיפות שהזמין קובעי מדיניות, רגולטורים ובעלי עניין לבחון מקרוב את תהליך בקרת התוכן ברשת. בדו"ח האחרון, המתייחס לתקופה שבין ינואר ליולי 2020, הוצג ש-96% מהסרטונים שהפרו את כללי הקהילה הוסרו לפני שמשתמש דיווחו עליהם ו-90% הוסרו לפני שמשתמשים צפו בהם.

"TikTok הוא מרחב שנועד לעורר יצירתיות ולהביא שמחה ואנו רואים עדיפות עליונה בהפיכת החוויה של השימוש בפלטפורמה לבטוחה וחיובית, כך שכולם יוכלו להיות חופשיים להביע את היצירתיות שלהם", אמרה קנטר. "המדיניות שלנו מתפתחת ומתעדכנת כל הזמן מכיוון שמטרתנו היא לצפות מראש מגמות או פעילויות ולהבטיח את ביטחונם של חברי הקהילה שלנו".