
ענקית הקניות 'אמזון' מציינת היום (רביעי) את ה'פריים דיי' יום המכירות המרכזית שלה שמשמעותו רק גדלה בתקופה בה חנויות פיזיות פחות נגישות.
בני בוכניק, מנהל קבוצת 'I need it' בפייסבוק הפעילה כל השנה בתחום המבצעים ברשת, מספר ששוק האון ליין חווה פריחה בתקיפת הקורונה וזה יורגש גם ב'פריים דיי'.
"פלטפורמות האון ליין הרבה יותר פעילות במשבר הזה ובקפיצות גדולות מאוד. עם זאת, אנחנו חיים בתקופה מאתגרת כלכלית ויש חלק ניכר ממשקי הבית שמתמודדים עם משבר כלכלי ומאזן מעט את העלייה. יש גידול ניכר בשימוש באון ליין כי אי אפשר לקנות בחנויות פיזיות רגילות ולכן אנרגיית הקניות מופנית בעיקר לשוק המקוון", מסביר בוכניק.
ההפנינג הופך עוד יותר משמעותי, כיוון שליום המיוחד הזה יש כמובן מענה מרשתות אחרות. "אנחנו רואים את החברות האחרות מנסות תמיד להתחרות והפעם יותר מכל שנה כשהמכירה של אמזון נמשכת יומיים מלאים".
"הפעם האתרים המתחרים של אמזון תוקפים את יום המבצעים באופן ישיר. צריך לזכור שהמתחרה הגדולה 'וולמרט' הפעילה בדומה לאמזון שירות מנויים שמתחרה בזה הקיים. בשבוע הנוכחי הכריזה וולמארט על שבוע מבצעי מאוד אגרסיבי למנויים שלה. גם אתרים אחרים כמו Target או H&B לא נשארים על הגדר ותוקפים גם הם עם מבצעים שלהם וכך אמזון נגררת להגיב ולהוריד מחירים. זה הפנינג צרכני מאוד אגרסיבי ואנחנו כצרכנים צריכים לא להתבלבל אבל לנצל את ההזדמנויות שלנו".
לדבריו, הישראלים אוהבים מאוד את הקניות ברשת בכלל ובאמזון בפרט. "הישראלים מאוד אוהבים את אמזון, משום ששם קונים בצורה נוחה, בטוחה ושירותית. גם רמת המחירים מאוד נוחה יחסית. יותר מכל ישראלים אוהבים 'להכות את המערכת' ולמצוא מחיר זול מזה שהחבר השיג בארץ. כל אלו מביאים ימי מכירות כמו של אמזון להפוך למתכון בטוח להצלחה".
בוכניק מסיים בטיפ זהב משלו לקונים ברשת ביום קניות מסוג זה. "אני ממליץ קודם כל להיות צרכנים וטובים. הדבר הכי חשוב הוא לא להגיע ליום כזה כמו טיול קניות, אלא להגיע ערוך ומוכן ולדעת מה אתה מחפש ובאלו רמות מחיר. אפילו להכיר את האפשרויות השונות כדי להגיע בדיוק למה שאתה רוצה. אם נכנסים לאמזון ביום הזה יש לחץ פסיכולוגי אגרסיבי ושעונים מתקתקים שמטרתם לגרום ללחצים ובלבול אבל יכולים גם לגרום לשאננות".