חתן וכלה
חתן וכלהistock

עם ישראל מתאחד למען הכלה היתומה: בערב פסח האחרון התארסה מרים רוזן. חמישית מבין 6 אחים, התייתמה מאביה לפני כעשר שנים.

בעקבות הפטירה המצערת התמוטטה האם ואושפזה שנים ארוכות בבית חולים לתשושי נפש.

הילדים אומצו על ידי קרובי משפחה שטיפלו בהם כל השנים וניסו למלא את החסר עד כמה שניתן.

לפני חצי שנה, כאמור, התארסה מרים והחלה בהכנות לקראת החתונה שלה. כמו תמיד, קרובי משפחתה הם אלו שלקחו חסות על הצד הכלכלי, וכולם חיכו לקראת היום הגדול.

חודש לפני החתונה אובחנה האם כחולת סרטן, מה שאילץ את הצדדים לדחות את החתונה, שנקבעה לחודש חשוון הקרוב.

הטיפולים הקשים אותם עוברת האם מטלטלים את המשפחה, כשבנוסף, בעקבות העלות הגבוהה של הטיפולים הללו הכסף שהקצתה המשפחה לכלה הופנה לטיפול באם. כעת – שבועיים לפני החתונה אין לכלה פרוטה להוצאות החתונה והבית.

בעקבות המצב הקשה יצאו ידידי ומכרי המשפחה בקמפיין חירום למען הכלה. "אבא איננו. אמא לצערנו במצב קשה מאוד. המשפחה הקרובה והרחוקה מסורה לסיוע בטיפולים. ורק הכלה נותרה בודדה, ללא עזרה תמיכה ומשענת. בואו נהיה אנחנו המשפחה שלה", הם אומרים.

לדבריהם, "הוצאות החתונה והנדוניה עומדות על 100,000 ₪. כולנו מתגייסים ותורמים לה להקים בית בישראל. אחרי כל כך הרבה סבל, צרות וייסורים, מגיעה לה התמיכה של כולנו".

יוזמי המגבית מספרים על ההיענות גבוהה וחוצת מגזרים למען הכלה, ומפצירים בציבור ברחב לפתוח את הלב ואת הכיס. "כלה יתומה מאב, ללא אם שיכולה לעזור ועם משפחה שעסוקה בצרות רבות אחרות, מתחננת לעזרה שלנו. זו זכות וחובה של כל אחד ואחת לעשות הכל על מנת לתמוך בה ולסייע לה ברגע הזה. כולנו המשפחה שלה עכשיו".

להשתתפות במגבית לחצו כאן