שירת מלאך
שירת מלאךברוך גרינברג

אורה ויובל לא העלו על דעתם שם יפגשו רק חודש אחרי שדברו בטלפון. עד שיובל יצא סוף סוף מהצבא, אורה נכנסה לבידוד של שמונה ימים. זה היה רגע השבירה שבו היא אמרה לעצמה: אולי כדאי לחכות לסוף הסגר. אולי כדאי פשוט להגיד לא ואולי, הוא פשוט לא נועד עבורי.

***

אורה ויובל הם זוג אחד ששיתף אותנו במציאות המורכבת של הקשר שלהם, בנוסף לעוד שאלות שמגיעות אלינו למערכת של 252 שכולן מתייחסות לשאלה אחת גדולה: איך מסתגלים למציאות החדשה?

המציאות השתנתה. תיאורים טבעיים ונעימים שנראים כאילו נכתבו בעולם אחר, שבו ניתן היה להשקיע בקשר בצורה "נורמלית" ולהגיע לזוגיות וחתונה לא יחזרו בזמן הקרוב: "הוא יצא לרגילה ונפגשנו כל יום" "אנחנו גרים בסמוך ומההתחלה הדייטים פשוט עפו", "אנחנו יוצאים רק כמה שבועות אבל מאד אינטנסיבי" את זה לא נשמע בזמן הקרוב.

הקורונה כאן כדי להישאר

אחת הדרכים להתמודד עם שינויים, היא להפוך את הקושי לזמני. לכן בקלות יכולתם לשמוע המלצות כמו "תחכו אחרי הסגר ואז תחזרו לדייטים". לאט לאט אנחנו מבינים שהקורונה לא תיעלם כל כך מהר.

שאלנו את שירת מלאך - יועצת ומלווה מבקשי זוגיות לקשר משמעותי, איך היא ממליצה להסתגל למצב החדש.

"ההמלצה שלי היא לאמץ עמדה של גמישות. להתאים את עצמנו למצב החדש. כולם מבינים שריחוק חברתי, סבבי הסגרים והבידודים מכבידים מאד על יצירת קשר, הרי ספוטניות, חוויות משותפות, נסיעות וגיוון הם מה שהופך דייט מנוכר לקשר משמח. כמו שזה נראה, גם תקופה ממושכת קדימה, כל האקלים שעוזר לטפח קשר זוגי נעלם ועולם הדייטים חייב להמציא את עצמו מחדש", אומרת מלאך.

אז מה עושים? עושים!

מלאך מוסיפה המלצה שזמינה לכל אחד:"המיקוד המומלץ הוא שינוי פנימי, שכל אחד יכול לעשות עם עצמו ולא תלוי בגורמים מבחוץ, וזה יתרון נהדר כדי להניע שינוי. יש מגוון דרכים לייצר שינויים פנימיים, אבל תמיד כדאי להתחיל בצעד הראשון. היחס לקצב ההתפתחות של הקשר הוא מפתח לשינוי שזמין לכל אחד ואחת ולא צריכים משאבים יוצאי דופן. נסו לזהות מה המודל שיושב לכם בראש. איך אתם מתארים את ה"קצב" הנכון לקשר זוגי".

"הנה שאלות שיכולות לעזור לכם: מה הציפייה שלכם אחרי שלושה דייטים? אחרי שלושה שבועות? חודשיים? נסו בתרגיל הזה להצמד למדדים של זמן. ועכשיו בתקופה הקרובה, לכל קשר שמתחיל תנו לפחות כפול זמן כדי להתפתח. אם עד היום החלטת אחרי שלושה דייטים אם ממשיכים או לא, אז הפעם תנו יותר זמן, כפול!"

אפשר לשנות את היחס לזמן של הקשר, אבל האם הזמן יעשה את שלו?

"הרבה זוגות, ובעיקר בתקופות מבלבלות מרגישים שזמן הוא תרופה לקשיים ואתגרים, זמן הוא מפתח לאקלים נכון ליצירת קשר אבל הוא מאתגר במיוחד כי תמיד יש בראש את המשפט "אולי אני מבזבז\ת את הזמן שלי. המציאות סביבנו ירדה להילוך ראשון, וחייבים להתאים את זמן ההתפתחות של הקשר לאקלים מסביב".

"ההתאמה הזו מתחילה אצל כל אחד ואחת בלב. הרבה לפני שנפגשים בזום או בדייט זמן לבד לא יעשה את כל העבודה. אבל זו התחלה לשינויים שכדאי לאמץ כדי להתאים את עצמכם למציאות החדשה של זום_חורף_בידודים וקורונה".

הערב בשעה 20:15 תעביר שירת מלאך וובינר פתוח על דייטים, קורונה וחורף - בהרצאה אינטרנטית לגברים ונשים מבקשי זוגיות. לקבלת קישור כניסה לחצו כאן.