פרופ' רוני גמזו
פרופ' רוני גמזוצילום: משרד הבריאות

ממונה הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, סיפר היום (רביעי) כי הוא שוקל לשנות את ההנחיות ולקצר את משך הבידוד. לדבריו, "יש מספיק בדיקות, כדי שנוכל לעשות את זה".

על פי הדיווח בחדשות 13, גמזו קרא לאזרחי ישראל ללכת להיבדק גם ללא אישור רופא: "חיסול הקורונה תלוי במסירות שלכם ובהתגייסות ללכת להיבדק. אם יש חשד נסיבתי - ללכת להיבדק".

במקביל, שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמר במהלך ביקור בקורס מתשאלים לחקירות אפדימיולוגיות במועצה האזורית מטה בנימין, כי "הנתונים משמחים - עצרנו את העליה בחולים הקשים אף שאתמול והיום אובחנו כ-3,000 נדבקים. יש מספר לא קטן של רשויות שבמקום לבכות על מר גורלן - לוקחות את העניינים לידיים, פועלות נכון ורואים את התוצאות בשטח".

שר הבריאות סיפר בפתח דבריו כי ''כאן מתבצעת הכשרה של נציגי השלטון מיהודה ושומרון על ידי צוותי משרד הבריאות. במקביל קיימנו דיון על שיתוף פעולה בין משרד הבריאות, פיקוד העורף והשלטון המקומי, עם דגש על המועצות האזוריות''.

''אין לי ספק שנוכל להעזר בידע, בעבודה היומיומית עם השטח עם כל רשות ורשות על מנת לאתר יותר טוב את החולים, לקטוע שרשראות ההדבקה בזמן קצר, לדאוג שהבידוד יהיה אמיתי, ועל ידי כך למנוע את התפשטות המחלה''.

אדלשטיין שיבח את המועצה אזורית מטה בנימין, ''צוות המועצה פעל במרץ ובשיתוף פעולה עם משרד הבריאות, והנתונים היום שונים לגמרי. הייתי אומר - תהיו כולכם בנימינים, אבל יש עוד מספר רשויות שבמקום להתבכיין מתנפלים על הנגיף, פועלים נכון ורואים תוצאות''.

בנוגע לסגר אמר אדלשטיין "הנתונים משמחים אבל צריך לשים לב שמדי יום עדיין מגלים כ-3,000 נדבקים בתנאי סגר. כלומר – עדיין יש הדבקה גם בסגר. אפשר להסביר זאת לצערי בכך שגם במקומות המותרים לא שומרים על הכללים".

לדבריו היציאה מהסגר תהיה הדרגתית, שלב אחר שלב. ''זה מאוד מעצבן. אבל תזכרו שאם נגיע לאנרכיה וכל אחד ייקח את החוק לידיים נדרדר את המדינה לאסון כלכלי, בריאותי וחברתי".

לשאלת ערוץ 7 האם יש כוונה למנות ''מסבירן לאומי'' אמר אדלשטיין "אנחנו מבינים שיש צורך בשקיפות לציבור. אם יהיה צורך לשקול מינוי של סוג של מסבירן לאומי, נעשה זאת".