שמנדלבליט יתפטר או יחשוף את השחיתויות

ח"כ עמית הלוי (הליכוד) פנה היום למבקר המדינה כדי שיעניק ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגנה כחושף שחיתויות.

במכתבו ביקש הלוי מהמבקר מתניהו אנגלמן, "הענק למנדלבליט הגנת חושף שחיתויות כדי שיוכל לפרסם את הידוע לו בגרון פתוח. אין אזרח ישראלי שיכל להירדם אתמול בלילה אחרי ששמע את ראש התביעה הכללית במדינת ישראל אומר שהוא קם יום יום לעבודה והרגישה שמישהו מחזיק אותו בגרון, ששי ודינה תופרים לו תיק. אלו לא רק הם. יש כאן שיטה במערכת שאחראית על אכיפת החוק והסדר".

"אתמול שמענו את השיחה מבפנים כמו פיצוץ בתוך המעבדה וזו לא מעבדה תמימה וזה לא משנה למה שי ניצן התכוון. העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה הרגיש נסחט ומאוים הופכת את כל ההחלטות שלו לנגועות ומחיבות בדיקה מחדש", אומר הלוי לערוץ 7.

לדבריו, "האדם הבכיר הזה, ששימש אז כיועץ המשפטי לממשלה, מציין שהחזקת הגרון היא שיטה בפרקליטות ושגם המשנה שלו תופרת תיקים כדבר שבשגרה. ממה שנחשף אין דרך חזרה. מנדלבליט לא יכול להיות בעל עמדה בציבוריות שלנו אפילו שעה אחת".

"אני מבקש מכל השרים וחברי הכנסת: תודיעו שכל פעם שתהיה ישיבה עם היועמ"ש לא תשבו יחד איתו. אף חוות דעת שלו לא תזכה להתייחסות. כל החלטה שהוא קיבל תחת מרותו של שי ניצן שהוגדר על ידו כעבריין, תעבור חקירה יסודית, בדיוק כמו כל החלטה שקיבלה רות דוד", הוסיף.

"אביחי מנדלבליט, שי ניצן וחברותם טמאו היכל הצדק. לכו מהחיים הציבוריים שלנו. יש לנו מדינה לשקם. "אני מצפה ממנדלבליט להכריז על עצמו כנבצר או שיתפטר מתפקידו וכמובן שיעמוד מול הציבור ויחשוף את כל השחיתויות", סיכם ח"כ הלוי.