השר זאב אלקין
השר זאב אלקיןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה זאב אלקין הגיב במליאת הכנסת להצעת החוק של יש עתיד שמטרתה להעניק סיוע כלכלי לסטודנטים בתקופת הקורונה.

"הצעת החוק של 'יש עתיד' היא ספין תקשורתי בלבד, וגם אם תעבור לא תחסוך אפילו שקל אחד לסטודנטים. כל מה שהיא עשוה נותנת אפשרות למוסדות לעשות מחוות כלכליות לסטודנטים, מה שהמוסדות יכולות לעשות כבר היום, והיא לא מחייבת אותם בכלום", טען אלקין.

לדבריו, "אין מחלוקת שצריך לסייע לציבור הסטודנטים, אבל אני בניגוד ליש עתיד לא עסקתי בספינים אלא הבאתי תוספת תקציבית בהיקף של 100 מיליון שקלים לטובת סיוע מלגות לסטודנטים ביולי השנה וכעת אני בשיתוף התאחדות הסטודנטים עובדים על הבאת סיוע משמעותי נוסף עבור מלגות משמעותיות לסטודנטים שנפגעו במשבר הקורונה".

השר אלקין הוסיף, "צר לי שיש עתיד דחו את ההצעה שלי לתקן את החוק ולקדם כמה מרכיבים בחוק ולהפוך אותם למעשיים לטובת הסטודנטים, ובמקום זאת העדיפו להגיש הצעת חוק ריקה מתוכן, כדי שהיא תיפול בהצבעה בכנסת לצרכים פוליטים וקישוש כותרות לקראת פתיחת שמת הלימודים, במקום לקדם דברים אמיתיים לטובת ציבור הסטודנטים".

"יש מוסדות שנתנו הלוואות בלי ריבית לתווך ארוך וכאלה שגייסו תרומות מיוחדות שסייעו לסטודנטים לממן את שכר לימוד בתקופה הזו של משבר הקורנה. בגלל שהחוק לא מחייב בכלום את המוסדות מדובר למעשה בספין ריק מתוכן, ואם אתם רוצים באמת לעזור לסטודנטים בואו ביחד נתקן אותו כדי שהוא יהפוך למעשי ולא להצעת חוק", הוסיף אלקין.

עוד ציין כי "אין מחלוקת בינינו על צורך להביא סיוע כלכלי ניכר לסטודנטים בתקופה הזאת ובואו נעבוד על זה ביחד במקום לעסוק בספינים למען ניגוח פוליטי".

"אני מקווה שכמו שהמדינה הכניסה בקיץ את היד לכיס , היא תכניס את היד לכיס פעם נוספת ותסייע לציבור הסטודנטים. אני חושב שהמדינה צריכה לסייע לסטודנטים אבל הדרך שצריך לעשות את זה, זה לא באמצעות הורדה סימלית קטנה בשכר לימוד כי זה לתת לכולם בצורה שוויונית ומעט. הדרך הנכונה זה לתת מלגות משמעותיות למי שחסר. לתת מלגות למי שיצא לחל"ת, לתת יותר למי שבא מרקע סוציו אקונומי יותר קשה, ובזה אני עוסק ביחד עם התאחדות הסטודנטים ואנחנו מנהלים משא ומתן מול משרד האוצר לגיבוש חבילת סיוע לסטודנטים", סיכם השר.