ג'ו ביידן
ג'ו ביידןצילום: רויטרס

האם הרשתות החברתיות לוקחות צד בבחירות בארה"ב? מנכ"ל טוויטר, ג'אק דורסי, הודה כי החברה ביצעה פעולה "לא מקובלת" כאשר מנעה ממשתמשים לצייץ כתבה שפורסמה ב"ניו יורק פוסט".

בכתבה נחשף כיצד האנטר ביידן, בנו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ביצע היכרות בין אביו ששימש אז כסגן הנשיא של אובמה לבין בכיר בחברת האנרגיה האוקראינית "בוריסמה אחזקות" למרות ההכחשות של האנטר ביידן כי השתמש במעמדו של אביו על מנת לקדם את עסקיו באוקראינה.

העיתון חשף התכתבויות של האנטר ביידן המוכיחות כי ביידן הצעיר הפגיש בין הבכיר בחברת האנרגיה לאביו בוושינגטון, זמן קצר אחרי שהאנטר מונה לתפקיד בוועד המנהל של "בוריסמה אחזקות" בשכר של 50 אלף דולר בחודש.

"האנטר היקר, תודה שהזמנת אותי לוושינגטון די.סי והענקת לי הזדמנות לפגוש את אביך ולבלות זמן ביחד. זה באמת כבוד ותענוג", נכתב בדוא"ל שכתב ואדים פוז'רסקי, הבכיר בחברת האנרגיה האוקראינית לבנו של ג'ו ביידן.

בטוויטר הודו כאמור כי "זו היתה התנהגות לא מקובלת" לחסום את הגולשים משיתוף של הכתבה. למשתמשים שניסו לשתף את הסיפור הוצגה הודעה בה נאמר כי "איננו יכולים להשלים בקשה זו מכיוון שקישור זה זוהה על ידי טוויטר או השותפים שלנו כעלול להזיק".

מטוויטר נמסר כי היא הגבילה את האפשרות לשתף את המאמר עקב ספקות "לגבי מקור החומרים שפורסמו בו, מחשש כי הם הושגו דרך פריצה למייל הפרטי של האנטר ביידן".

עם זאת, מנכ"ל טוויטר ג'אק דורסי הוא כאמור כי זו היתה טעות מצד החברה. "התקשורת שלנו סביב הפעולות במאמר @nypost לא היתה נהדרת. וחסימת שיתוף כתובות אתרים באמצעות ציוץ עם אפס הסברים מדוע אנו חוסמים: לא מקובל", צייץ דורסי.