בנט לנתניהו: תגיד את האמת, וויתרת על הריבונותערוץ כנסת

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, נשא דברים בדיון המיוחד בכנסת לאישור הסכם השלום עם איחוד האמירויות והתייחס למחיר ההסכם - ביטול תכנית הריבונות.

"אנחנו נמצאים בפני רגע היסטורי, מרגש. הסכם השלום עם האמירויות הוא מימוש תפיסת 'קיר הברזל' של זאב ז'בוטינסקי – שלום משיגים מתוך עוצמה, לא מתוך ויתורים", פתח בנט.

לדבריו, "כאשר שכנינו הערבים מבינים שעם הנצח חזר לארצו ולא יזוז מפה לעולם, כשמבינים את היתרונות בשיתוף הפעולה עם מדינת ישראל במקום להילחם בה– רק אז ניתן להשיג שלום בר קיימא".

בנט הסתייג ממתקפתו של לפיד על ראש הממשלה "כולכם מכירים את הביקורת החריפה שלי על אוזלת ידו של ראש הממשלה במשבר הקורונה. עם זאת אני חוזר ואומר, אני לא חלק מהאובססיה הלפידאית של 'רק לא ביבי' וגם לא אובססיה הפוכה של 'רק כן ביבי'. כשקורים דברים חמורים אנחנו נלחמים כדי למנוע סבל שהעם שלנו משלם בגלל שגיאות של מנהיגים, אבל כשיש דברים נכונים שהממשלה מבצעת אנחנו מגבים, כמו היום. ואני מעניק גיבוי מלא להסכם הזה ואנחנו נתמוך ונצביע בעד הסכם השלום ההיסטורי הזה. אני רוצה לומר לראש הממשלה בנימין נתניהו, כל הכבוד על ההישג ההיסטורי. עם ישראל מודה לך".

עם זאת, בנט התייחס גם לקשיים, "ביטול הריבונות קשה לי מאוד. צריך לומר את האמת ופה יש לי ביקורת, תגיד את האמת ראש הממשלה. האמריקאים, האמירויות, וכל השליחים אומרים את זה - ויתרת על הריבונות למען ההסכם, זו האמת. חלק מהשחיקה של הציבור באמון בך ובמנהיגים היא בגלל שלא אומרים את האמת".

"לפני עשור כשהיינו בבור תחתית אפל של בר אילן, שתי מדינות, הקפאה נוראה שלא הייתה מימיי הספר הלבן של הבריטים הצגתי תכנית להיפוך קערה, תכנית להחלת ריבונות על ארץ ישראל. אז צחקו וזלזלו אבל עם הזמן זה הפך לאג'נדה מרכזית של כל מחנה הימין, במיוחד של ראש הממשלה ב-3 מערכות בחירות", הוסיף.

"ריבונות על ארץ ישראל היא דבר חיוני היא דבר לדורות, הסכמים חשובים ככל שיהיו הם בסוף נייר. ריבונות, קביעת גבולות וחזרת עם ישראל למולדת שלנו היא דבר נצחי", קבע בנט. "גם אם ראש הממשלה כמובן כבר לא יעשה את זה אנחנו נעשה את זה, אנחנו נחיל את הריבונות על ההתיישבות היהודית בארץ ישראל כי האהבה בין עם ישראל לארץ ישראל היא סיפור נצח. אני אומר כאן ביום הזה בקול ברור: לא רק שנחיל ריבונות גם נחזק את ההתיישבות. לעולם לא נמסור סנטימטר אדמה מארצנו לערבים".

"אבל עת לכל דבר. היום אני מניח בצד את אותם דברים שעוד לא הושגו, לטובת ההישג ההיסטורי שעומד בפנינו. אחרי שנצביע על ההישג ההיסטורי הזה, אחזור להלחם למען העם שלנו שסובל כל כך בגלל כשלי ההנהגה בקורונה", חתם בנט.