הצצה למוקד 106 של עיריית ירושלים

מפניות לגבי הנחיות קורונה ועד לאדם שעבר לגור ביער וביקש לשנות את כתובתו. כ-2000 פניות ביום, מעל 10,000 בשבוע למוקד העירוני בי-ם

חזקי ברוך - ערוץ 7 , כ"ז בתשרי תשפ"א

כך מנהלים את משבר הקורונה במוקד העירוני: עם תחילת הסגר השני מתקבלות מידי יום במוקד 106 של עיריית ירושלים כ-2,000 פניות מדי יום וכ-10,000 בשבוע.

בעיריית ירושלים מדווחים כי בהשוואה לסגר הקודם האווירה פחות מתוחה, כמות הפניות בנושאי המידע והתפעול זהה וכ-50% מסה"כ הפניות הן בנושא הנחיות קורונה וחגים, מרכזי בדיקות, שווקים, חניה, תפילות וכדומה. כמו כן המוקד העירוני 106 תגבר את שורותיו בכ-50% על מנת לתת מענה איכותי לפניות.

במוקד מספרים כי בתקופה האחרונה חלה ירידה בפניות העוסקות בשאלות של איסורים בעקבות הסגר. לקראת החגים עסקו פניות רבות בשאלה כיצד ניתן לקיים את מצוות ומנהגי החגים כמו: האם ניתן לבנות סוכה? כיצד ניתן לרכוש את ארבעת המינים באמצעות פרויקט המשאיות של העירייה?

בין הפניות המפתיעות שנרשמו לאחרונה במוקד היתה פנייתו של תושב ששאל בשעה 2:00 לפנות בוקר מה השעה? תושב אחר ביקש סיוע בתשחץ על ירושלים. וכן התקבלה שיחה מתושב שעבר לירושלים. לדבריו הוא עבר לגור ביער ורצה שישנו לו את הכתובת ל"יער".

בנוגע לקורונה התקבלו פניות רבות בנושא הכניסה למלוניות בעיקר ממשפחות מרובות ילדים, הייתה ירידה בפניות בנושא התקהלויות בהשוואה לגל הקודם ונרשמו פניות בודדות על חשד להפרת תו סגול בעיקר בבתי עסקים. כמו כן המוקד העירוני יצר שיתוף פעולה עם פרויקט "עזרה בדרך" של מינהל קהילה וניתב שיחות של אזרחים ותיקים למתנדבים אשר סייעו להם במגוון תחומים.

בכל יום נפתחות למעלה מ-150 פניות לבקשת סל מזון עבור תושבים חולי קורונה מאומתים וכן בקשות לפינוי אשפה עבורם ואמצעי תעסוקה לילדים. בנושא התפעול מתקבלות בקשות אופייניות לחגים כגון: בקשות לפינוי אשפה, ניקיון הרחוב, פינוי גזם ואכיפה. יודגש כי המוקד העירוני 106 ממשיך להפעיל גם בימים אלה את שלוחה 5 הייעודית לטיפול במקרים של תקיפה ואלימות.

לדברי ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים רואה בטיפול בתושבים ערך עליון ומתמודדת בהצלחה עם גל הפניות האופייני לימי הסגר. נמשיך לשרת את תושבי ירושלים בעתות משבר כבשגרה".