ג'קי צ'אן וסטיב קוגן במלב"י
ג'קי צ'אן וסטיב קוגן במלב"י© cp: 2004 Buena Vista Pictures Distribution

זוכרים שבתור ילדים היינו קוראים ספרים ישנים כאלו של ז'ול ורן? זוכרים שג'קי צ'אן שיחקו בערך בחצי מהסרטים, ובחצי השני ניסו לחקות אותו? יש הרבה שמות כאלו שהילדים שלכם כנראה לא מכירים, ועכשיו בסגר זה זמן מעולה לשנות את זה...

הסרט שבחרנו לכם הפעם הוא 'שניים במחיר אחד', גם סרט לכל המשפחה עם ג'קי צ'אן שתוכלו לראות עם הילדים באיזה ערב משפחתי, וגם מבוסס על ספר של ז'ול ורן שתוכלו לשלוח אותם לקרוא מיד ברגע שהספריות ייפתחו, ואני מתכוון כמובן לקלאסיקה 'מסביב לעולם בשמונים יום'.

'מסביב לעולם בשמונים יום' (או כמו שנקרא לו מעכשיו – מלב"י) הוא אחד מספריו המפורסמים ביותר של ורן קשישא, שגם עובד לסרט קולנועי עטור שבחים שזכה בשלושה פרסי גלובוס הזהב וחמישה פרסי אוסקר. אבל לא על הסרט הזה אנחנו מדברים, אנחנו מדברים על הגרסה של דיסני. כן, דיסני.

בשנת 2004 החליטו אולפני דיסני שהגיע הזמן לגרסה נוספת, סאטירית יותר, בסגנון מונטי פייתון אם תרצו, שהשחקנים הראשיים בה יהיו ג'קי צ'אן (פספרטו) וסטיב קוגן (פוג). הסרט הכיל עלילה שונה משמעותית מהספר וטון הרבה יותר מחוייך, והיה, אם נאמר זאת בעדינות, כישלון קופתי.

אבל, ואולי למרות, העובדה שהסרט הזה הפסיד מעל ארבעים מיליון דולר בשנה שיצא, אני זוכר לו חסד נעורים ובהחלט ממליץ עליו לצפייה, הכל עניין של ציפיות ונקודת מבט.

יחסית לסרט שמבוסס על ספר של ז'ול ורן, העלילה במלב"י פינת דיסני מופרכת לחלוטין והסצינות בו לא רציפות, אבל, וזה אבל גדול, יחסית לסרט ג'קי צ'אן קלאסי, יש לו עלילה נחמדה, אחלה הומור וזקנים בריטיים מגוחכים לחלוטין.

מדובר בסרט קליל ונחמד שפחות או יותר מסתכם בג'קי צ'אן מסתובב בעולם והולך מכות עם רשעים. יש גם עלילה, ג'קי מגלם סיני שנשלח להחזיר לכפר שלו את בודהת הירקן שנבזזה בידי 'העקרבים השחורים', אבל זה שולי, באמת. העיקר הוא שהוא הולך מכות.

לכל מי שהפסקה האחרונה עשתה חמרמורת, אזכיר שמדובר בסרט של דיסני בכיכוב ג'קי צ'אן, ולכן לא מדובר באלימות קשה ומראות קשים לצפייה, אלא יותר קרבות קונג פו מבויימים שלעיתים יותר מזכירים ריקוד.

סרט חביב לכל המשפחה, שבסיומו תוכלו לשלוח את הילדים לקרוא את המקור ש'כבר לא כותבים ככה היום', בזמן שאתם תמשיכו להזדעזע מהופעת האורח של ארנולד שוורצנגר (זוכרים שהוא נראה ככה פעם?) שנתן שם תצוגת משחק מביכה שהוא כנראה מנסה להדחיק עד היום...

* איפה רואים - שירות הסטרימינג של נטפליקס. (יש גם את הסרט המלא ביוטיוב, אבל הוא באיזה שפה לא מזוהה)