טקס חילופי המפקדים
טקס חילופי המפקדיםצילום: דובר צה"ל

תת-אלוף עמית ימין נכנס היום (חמישי) לתפקידו החדש כמפקד חיל הגנת הגבולות, במקומו של תת-אלוף אמיר אבשטיין אשר כיהן כמפקד חיל הגנת הגבולות במשך כשנתיים.

טקס החילופים נערך במחנה "עופר", במתכונת מצומצמת ובמעמד מפקד זרוע היבשה האלוף יואל סטריק.

האלוף סטריק אמר בטקס: "השנה וחצי האחרונות היו פרק גדוש מאוד של שכלול התפיסות שלנו, שבו הלכה והתפתחה תפיסת ההפעלה לניצחון של צבא ההגנה לישראל ובתוכה שלושה מרכיבים עיקריים- ההפעלה הרב ממדית, ההגנה הרב מימדית והתמרון הרב מימדי. על מנת להגיע להישגים בזירת המלחמה שלנו, חיל הגנת הגבולות מופקד על פיתוח, חיזוק ואימון של לא מעט יכולות הגנה הרב ממדית".

מפקד חיל הגנת הגבולות היוצא, תת-אלוף אמיר אבשטיין: "מיצבנו את החיל כמפקדה הנותנת מענה לאתגרי הפיקודים והאוגדות המרחביות בהגנת הגבולות, תוך רתימת מטה הזרוע ושותפים רב זרועיים. השפענו על מימוש התכנית הרב שנתית, על 'תפיסת ההגנה הרב ממדית' ואנו מובילים את בניין הכוח החדשני".

מפקד חיל הגנת הגבולות הנכנס, תת-אלוף עמית ימין: "אתגר ההגנה בגבולות השתנה ונעשה מורכב יותר, האויב רותם יכולות נוספות המשרתות את תקיפותיו לשטחינו. הגנה חזקה חיונית לסיכול פיגועי האויב, למתן ביטחון לאזרחי ישראל ומהווה נקודת משען חזקה למהלכים התקפיים".