מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: אסתי דזיובוב/TPS

במהלך הדיון במליאת הכנסת על הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות, נאם סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה) והסביר מדוע הקפאת תוכנית המאה היתה צעד מבורך בעיניו.

"נתניהו ראוי לברכות על ההישג הנכבד של כריתת שלום עם עוד מדינה מוסלמית כמו איחוד האמירויות", אמר פרוש. ''השלום עם המדינה הזו ממעיט במידה מסוימת את האפשרות שהקיצוניים מבין המוסלמים ימשיכו להלעיט את הרוחות בקרבם. כל מדינה מוסלמית שנוטשת את הקיצוניות והטרור, מחזקת את הגישה של הפיוס ושלום.

"הסכם זה עם איחוד האמירויות מוכיח לכל ספק שדווקא היד החזקה של הנשיא טראמפ - ראשית ביחסו הטוב לישראל והצגת עמדתו הבלתי מתרפסת לתומכי ומפעילי הטרור - היא הדרך המדינית הנכונה. זו עמדה מנוגדת לחלוטין לגישה של השמאל שבמשך שנים הטיף לדרך של ויתור ועוד ויתור לפלשתינים''.

לדברי פרוש, "הערבים המתונים החלו להבין שאם הם יתמידו בתמיכה עיוורת בדרישות הפלשתינים, הנשיא טראמפ ימשיך להתקדם עם הדרישות הימניות של חלקים בישראל, כמו שהעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, החלת ריבונות ישראלית על רמת הגולן, ועוד.

"ברור מאוד שהטריגר שהניע את הערבים המתונים לכרות שלום עם ישראל, היה המהלך של תכנית המאה של הנשיא טראמפ שבמרכזו עמד הרעיון של החלת הריבונות ישראלית על בקעת הירדן ועל חלקים נכבדים ביהודה ושומרון.

"מזה הבינו הערבים המתונים שהעמדה המוסלמית שנשענה על תמיכה בלתי מסויגת בעמדות הפלשתינים, משאירה אותם כמעט ללא נכסים ומשם הגיע השינוי שביטויו הראשון הוא הסכם שלום זה''.

סגן השר חידד ואמר כי עבורו כנציג אגודת ישראל, הקפאת תוכנית המאה היא צעד מבורך. "לי ולעוד יהודים רבים וטובים, הסכם זה עושה טוב כי התפטרנו מתוכנית החלת הריבונות על יו"ש מכיוון שהיה בה גם פסקה והצהרה של מתן חלקים משטחי ארץ ישראל לפלשתינים.

"לפני כחודשיים עמדתי כאן והבעתי כאגודאי את עמדתי שנשענת על דעת מועצת גדולי התורה לפיה בכל ההזדמנויות התנגדה למסירת שטחי ארץ ישראל לפלשתינים וגם הזכרתי באותה הזדמנות את עמדתו הנחרצת של הרבי מלויבאוויטש נגד מסירת שטחים לערבים.

"לכן הסכם שלום זה הוריד מעל סדר היום או לפחות דוחה את הרעיון של תכנית המאה להחלת ריבונות ישראל רק על חלקים משטחי יו"ש''.

פרוש התריע מפני סכנת ההתבוללות כתוצאה מפתיחת שעריה של המדינה המוסלמית. "כיהודי מאמין וכאדם חרדי, אני חייב להתריע ביום זה, אנו מצויים עדיין בחודש תשרי ובתפילות המיוחדות שהתפללנו, אמרנו יותר מ-20 פעם את התפילה, 'אתה בחרתנו מכל העמים, אהבת אותנו ורצית בנו ורוממתנו מכל הלשונות וקדשתנו במצוותיך, וקרבתנו לעבודתך ושמך הגדול והקדוש עלינו קראת'.

"כאשר ראש הממשלה הראשון של הליכוד מר מנחם בגין עלה לשלטון והחל להתרקם השלום עם מצרים, כתב הגאון הרב שך מכתב שאני מבקש לצטט קטע ממנו, 'אם כי כולנו חפצים שיהיה שלום בינינו עם שכננו, למנוע הרבה שפיכות דמים במצב של אי שלום, אבל מאד מאד אני חושש מהשלום הזה', והוא ממשיך, 'אבל כשיהיה שלום עם שכננו, בטח שצעירים וצעירות מישראל יסעו לביירות ולקהיר ללמוד שם וכן יבואו משם ללמוד באוניברסיטה בירושלים, ומה יהיה המונע שלא תהיה התבוללות'.

"לכן ביום זה של אישור הסכם השלום עם איחוד האמירויות בכנסת, צריך לזכור שאנו יהודים ולנו יש חוקי תורה ומצוות, ושהקב"ה בחר בנו וקידש אותנו במצוותיו ושמו הגדול והקדוש, עלינו. לכן עלינו לשמור על צלם האלוקים שלנו, כיהודים", כך פרוש.