הצצה לאימוני מערך האש של הצבאדובר צה"ל

בבסיס האימונים של צה''ל בצאלים מתאמנים בכל שבוע בהפעלת אש, ונערכים למתקפה כוללת של צה''ל בכל גזרות הלחימה.

"עולם הפעלת האש והתקיפה השתכלל מאוד", אומר לערוץ 7 סא"ל רן אשכנזי, רע"ן הפעלת האש
בצאלים, "אנו מכשירים את כלל המפקדים בצבא בתוכנית שהיא מעין אש להמונים.

''כשאני עושה אימון נרחב אני מאמן את כל המפקדים החל מרמת המ"מ, דרך מפקד הפלוגה ועד למפקד הגדוד בכל התהליכים. ישנה עליה משמעותית באימונים, בהיקפיהם ובאיכותם בכל הרמות", הוא מסביר ומדגים זאת לנגד עיננו המשתאות.

אנחנו נכנסים לתוך דירה שכולה מדמה דירת אויב. הכל בתוך סימולטור חדשני ואיכותי. "זהו המאמן החדש שלנו - 'דום ודירה'", אומר סא"ל אשכנזי, "כשהכח יושב שם, הוא מרגיש כמו דירה של אויב והוא יודע לתרגל את כל הלחימה כחפ"ק. כך ניתן לדמות חפ"ק כשדה קרב על כל משמעויותיו. מכאן מבקש המג"ד אש מצוות המסוק קרב שנמצא באוויר, ממפקד הטנק שיושב אי שם במרחב, ממפקד יחידת התותחנים, מאיש המודיעין ומגורמים נוספים. כך אנחנו מאמנים את כל הצבא גם בסימולציה וגם אחר כך בשטח. זה נעשה פעם-פעמיים בשנה וזה תורם המון ליכולת המוכנות שלנו ללחימה".

לצה''ל יש שלושה סוגי מאמנים: מאמן מפקדות אש, שהוא למעשה מכלול אש חטיבתי הכולל אנשי אש, אנשי אוויר, אנשי מודיעין ועוד כוחות נוספים הנדרשים לפי סוג השטח. המאמן השני הוא מאמן פרט המאמן את בעלי התפקידים כאשר מריצים להם מגוון של תרחישים לפי הגזרות השונות וכאמור, המאמן החדש 'דום ודירה'.

"זו פסגת הטכנולוגיה ושיא המיומנות הניתנת לרכישה כדי לדמות את שדה הקרב", מסכם רע"ן הפעלת האש בצאלים, "המוכנות שלנו עם הציוד הזה עולה מדרגה".