מחלקת קורונה. אילוסטרציה
מחלקת קורונה. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

סגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן שהלך לעולמו בגיל 64 לאחר שנדבק בקורונה, תקף בחודשים האחרונים בחריפות את התנהלות הממשלה.

"איך יכול להיות שפוליטיקאים יקבעו אם יפתחו או יסגרו חדרי כושר? זו החלטה של אנשי מקצוע אפידמיולוגים ולא של פוליטיקאים. דומה הדבר שחברי כנסת יחליטו בזמן מלחמה אם לכבוש את הגבעה באיגוף מימין או באיגוף משמאל! תנו כבר לצה"ל את המשימה. זו כמו מלחמה", כתב.

בציוץ אחר כתב "כולנו עסוקים בקורונה. איך בדיוק הגענו לאסון הזה? אמרו לנו שהממשלה הוקמה כדי לטפל בקורונה. איפה הטיפול? אגלה לכם: אין טיפול מנהיגותי בקורונה. להיפך, הטיפול הוא פוליטי, אבל קורונה לא מבין את השפה הפוליטית, לכן הוא מתפשט. הסגר יהיה יעיל, רק אם נתכונן היטב לחיות עם קורונה אחרי סגר".

"מי אשם במצב החמור של מדינת ישראל? האשם המרכזי הוא ביבי! אני מאשים את השרים והח"כים של הליכוד שלא רק שלא מחליפים מנהיג כושל, אלה אף מחזקים אותו. אני מאשים את צמרת כחול לבן, העבודה ודרך ארץ שהפרו הבטחת בחירות מרכזית ונכנסו לקואליציה. עורו עם ישראל! זרקו אותם לפח הזבל של ההיסטוריה!!".

בציוץ אחר כתב "מדוע ישראל נכשלת בטיפול במשבר קורונה? כי מנהיגינו התרגלו לנהל את המדינה בשטיקים, ברמאות, בשקרים ובקומבינות, כמו עבריינים. מה הבעיה? הקורונה היא וירוס, לא מבין את השפה הזאת. הוא יצור נחות, אך חסין בפני שטיקים, קומבינות ורמאויות ושקרים. מי שצריך את המשבר הוא צוות מקצועי עם סמכויות!".

ראש השב"כ לשעבר קרא לאשר את השימוש באיכון שב"כ לצורך אכיפת בידוד, "פיקוח נפש דוחה שבת. על אותו משקל: סכנת קורונה דוחה מקצת הפרטיות. השב"כ העניק למדינה יכולת מדהימה שיש רק למעט מאוד מדינות, שיכולה להציל, ממש, אנשים ממוות של קורונה, אך מנהיגיה הרופסים והמאופסים נכנעו לקבוצת צעקנים שחוששים לשווא ששב"כ יגלה את הבגידות שלהם וויתרה על השימוש".

בתגובה לציוץ תוקפני של גולש נגדו השיב לו אילן, "איך אני מבין דמוקרטיה, השאר לי. זה שהייתי ס׳ ראש השב״כ, לא פוסל אותי להבין מהי דמוקרטיה. אל תרד לפסים אישיים. לעניין הקורונה: לך אולי לא איכפת אם תחלה בקורונה, חו״ח, כי רוב הסיכויים שתבריא, כי אתה כנראה לא בקבוצת סיכון. אני בקבוצת סיכון ואם אני אדבק, כנראה אמות. זה ההבדל בינינו".