מיכאל שטראוס
מיכאל שטראוסצילום: חברת שטראוס

התעשיין ואיש העסקים מיכאל שטראוס הלך היום (שבת) לעולמו בגיל 86.

מיכאל שטראוס הוא ממקימיה וממפתחיה החשובים והמשמעותיים ביותר של התעשייה בכלל ושל תעשיית המזון בישראל בפרט. פעילותו בתחום זה תרמה תרומה סגולית להתפתחותה ולשגשוגה של המדינה וסייעה לייצור צמיחה בריאה ובת קיימא של המשק והכלכלה בישראל.

המוטיבציה הבלתי נלאית שלו לשפר ולהשתפר, הסקרנות ללמוד את צרכי האנשים והרצון להיות כל הזמן בחוד החנית של טכנולוגיית המזון, כמו גם הרוח היזמית והחדשנות העסקית, הכניסו בתעשייה הישראלית אנרגיה בריאה של תחרות ויצירתיות והפכו אותה לתעשייה מתקדמת, גם בקנה מידה עולמי.

למיכאל שטראוס חלק חשוב בעליית קרנן של התעשייה והקדמה הישראליות בעולם כולו. לאורך כל השנים ראה מיכאל לנכון לקדם לא רק את חברת שטראוס, אלא גם את סביבתה העסקית, מתוך אמונה שסביבה עסקית פורה תייצר ערך אמיתי למדינת ישראל. מתוך תפיסה זאת, הקפיד תמיד לפעול לרווחת החקלאים, הספקים, העובדים והקהילה כולה.

בהנהגתו ותחת ניהולו, צמחה קבוצת שטראוס, והפכה ליצרנית המזון השנייה בגודלה בישראל ולאחת החברות המובילות במשק הישראלי. הודות לחזונו של מיכאל הקבוצה אף פרצה את גבולות הארץ והפכה לקבוצת מזון ומשקאות בינלאומית חדשנית הפועלת כיום בכ-20 מדינות. זאת תוך שהיא ממשיכה לפעול מבסיס הבית שלה בישראל על בסיס סטנדרטים ועקרונות ניהול מובילים ומעסיקה כ-6500 עובדים בישראל וכ-15,000 עובדים ברחבי העולם. התשתיות שיצר בחברה כמו גם הערכים, התרבות והרוח מהווים וימשיכו להוות מרכיב משמעותי להמשך דרכה של שטראוס גם בעתיד.

לאורך כל שנות פעילותו בחברה וביתר שאת לאחר פרישתו, עסק מיכאל שטראוס בעשייה ציבורית ובפעילות חברתית, בעיקר למען פיתוח הפריפריה בכלל והגליל והצפון בו גדל וצמח - בפרט. הוא המשיך עד יומו האחרון לפעול בלהט ובמרץ רב לפיתוחה ולקידומה של העיר עכו, הסמוכה לעיר נהריה שם החל לפני כ-80 שנה לפעול קבוצת שטראוס. הוא פעל לשיפור איכות החיים של תושביה, גייס אנשי עסקים להשקיע בעיר, דאג לפתיחה מפעלים ולייצור מקומות תעסוקה לתושבי האזור וטיפח מוסדות תרבות, מוסיקה ושירותים נוספים לרווחת התושבים.

מיכאל שטראוס היה מאמין גדול ברוח האדם, בדו-קיום ובשלום, ואנו מאמינים כי צוואתו הרוחנית היא להמשיך ולחתור ללא לאות להנחלת ערכים של סובלנות ושוויון.

מיכאל אב ל-3: עופרה שטראוס – יו"ר קבוצת שטראוס גרופ, עירית שטראוס-קופלר ועדי שטראוס – המכהן בשנים האחרונות וכיום כיו"ר שטראוס אחזקות. סב ל-12נכדים וסבא רבא לשני נינים.