נגיף הקורונה
נגיף הקורונהצילום: איסטוק

משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 1,469 נדבקים בקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 4.5%.

לפי נתוני משרד הבריאות, אתמול נערכו 34,640 בדיקות קורונה, חלקן גם לאיתור מחלימים. מהנתונים עולה כי מאז כניסת השבת נפטרו 26 ישראלים שנדבקו בקורונה.

מספר החולים שמצבם קשה עומד על 689, בעוד מספר החולים שמחוברים למכונת הנשמה עומד על 238. מדובר בירידה במספר החולים שמצבם קשה ובמספר המונשמים.

מאז חצות אובחנו עוד 313 נדבקים חדשים. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 2,167. מספר החולים הפעילים עומד על 35,212.

שורה של הקלות מחר (ראשון) ברחבי הארץ. במסגרת ההקלות תתאפשר פתיחת מקומות עבודה ללא קהל ומעונות יום וגני ילדים בגילי 6-0. כמו כן, תוסר מגבלת היציאה מהבית למרחק של עד לקילומטר ויבוטל האיסור לבקר בבתים של אחרים - כל עוד הדבר עומד בכללי ההתקהלויות: עד 20 איש במרחב פחות ועד עשרה בחלל סגור.

איסוף עצמי יתאפשר במסעדות ויחזרו האימונים לספורטאים במשחקי כדור בליגת העל. בין המקומות שיפתחו: שמורות טבע, גנים לאומיים וחופים, נוסף על הר הבית, הכותל המערבי וכנסיית הקבר - בהן תתאפשר תפילה בהתאם למתווה מיוחד.

משרד החינוך פרסם את מתווה הפתיחה של גני הילדים עד גיל שש, שעל פיו הפעילות בגנים תתקיים במשך שישה ימים בשבוע בכיתות מלאות. לא יתקיימו חוגים ותיאסר כניסת מפעילים חיצוניים. הגננות יחוייבו לעטות מסכות וגננות שירצו לעשות בדיקות קורונה לא יזדקקו להפניית רופא. הלמידה תהיה בכיתה האורגנית, בקבוצות מלאות עד 35 ילדים עם צוותי חינוך קבועים.

בצהרונים לא תהיה חובת קפסולות ויהיה אפשר למזג עד שלוש קבוצות כפי שהיה עד כה. בשבעת הימים הראשונים לחזרה, הורה יוכל ללוות את ילדו לגן. במסגרת זו, ניתן לאפשר להורה לשהות עם ילדו בתוך כיתת הגן למשך 10 דקות. בכאן חדשות דווח כי לא תתאפשר שהייה של יותר מהורה אחד בכיתת הגן בו-זמנית. הורה עם סימני תחלואה לא יוכל לבוא לשטח הגן.

בערים האדומות הסגר יימשך עד ליום רביעי בחצות, כדי להוביל לירידה בנתוני התחלואה. החינוך לגיל הרך בגילי 6-0 יתקיים בערים אדומות כבר מיום ראשון. תתאפשר כניסה ויציאה מהאזורים המוגבלים לתלמידי חינוך מיוחד, נוער בסיכון ומוסדות חינוך ורווחה שפעילותם הותרה. צוות בראשות שר האוצר יתכנס מחר כדי לעגן תקנות שיגנו על עובדים מפני פיטורים בערים הללו.

רשימת הערים האדומות: בני ברק - מרחוב ז'בוטינסקי ודרומה לו; רכסים; אלעד; ירושלים - שכונות רמת שלמה (רובע 4), רמת אשכול, מעלות דפנה בירושלים (רובע 5); מטרסדורף (רובע 9); ביתר עלית (מלבד אזורי התעשייה); מודיעין עלית (מלבד אזורי התעשייה).