פרשן חדשות 12 עמית סגל נפגש באולפן בנווה אילן עם פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, לאחר שזה האחרון התראיין ל''אולפן שישי'' והתייחס להקלטות מנדלבליט שבה נשמע היועץ המשפטי לממשלה מדבר בחריפות נגד ניצן.

פרקליט המדינה לשעבר אמר בראיון כי נמנע לעסוק בסוגיות של מנדלבליט עקב ניגוד עניינים, והביע ביקורת קשה על הטענות שעלו לפיהן הוא ניסה לכאורה לסחוט את מנדלבליט בנוגע להחלטותיו בתיקי נתניהו.

"מנדלבליט התקשר אליי למחרת הפרסום, קודם כל הוא הביע צער", אמר פרקליט המדינה לשעבר ניצן בפתח הריאיון, "הוא פנה אלי אז בבקשה אישית כי הוא רצה לשנות את עילת הסגירה של התיק שלו, שהיועץ המשפטי בזמנו וינשטיין אימץ אותה, זה היה שילוב של חוסר ראיות והיעדר עניין לציבור. מנדלבליט רצה שייקבע שהעילה היא חוסר אשמה כי זו העילה הכי טובה והוא פנה אליי".

"ברור שהיה כאן סוג של ניגוד עניינים, מצד שני לא היה לו אדם אחר לפנות אליו, גם הוא בן אדם וגם לו יש זכויות", אמר ניצן, "עשינו התייעצויות רבות והחלטתי שהנושא של ניגוד עניינים גובר ולכן אמרתי שלא אקבל החלטה בנושא. נציב הביקורת על הפרקליטות דוד רוזן קבע דווקא שהייתי חייב לפעול בניגוד עניינים, אבל אני עדיין חושב שצדקתי. מנדלבליט פנה אליי וזה בער בעצמותיו".

לדברי ניצן, "הוא פנה אליי כמו כל אדם שיש לו עניין אישי. זה היה הדבר הכי דחוף בעולם בשבילו, אבל אתה לא היית רוצה שניתן יחס מיוחד ליועץ המשפטי לממשלה. גם בתיקים של ראש הממשלה לא קיבלנו החלטות תוך יום-יומיים או תוך חודש-חודשיים. הייתה כאן שאלה מורכבת, לא היה לו למי לפנות ומאוד התלבטתי. יש פה שאלה קשה להכרעה ובאותה תקופה עשיתי עוד כמה דברים ולא חשבתי שזה הכי דחוף".

"אין לי ספק שבאותה תקופה היה לו כעס עליי", הדגיש ניצן, "הוא אמר ביטוי לא מוצלח שאני לא יכול להסביר אותו. קיבלתי ממנו בקשה וזכותו הייתה להגישה, אבל לשבחו אני חייב להגיד שבכל תקופת עבודתנו המשותפת לא חשתי את הכעס הזה. לפני שמנדלבליט נכנס לתפקיד דיברנו והוא אמר שהחליט לשים את הדבר הזה בצד ושנעבוד בצורה הכי מקצועית".

"לא אכנס לפרטי השיחה בינינו, אבל היועץ כתב שההדורים יושרו והוא אמר את זה על דעתי", הוסיף ניצן. "אני לא אישרתי פריצה לטלפון של אפי נווה, אישרתי לפנות לבית המשפט כדי לבקש להשתמש בחומרים בדרך שבה הושגו כי היה חשד לעבירות חמורות מאוד. צריך לחשוב איך יצאה השיחה, אני בטוח שכל אחד מהצופים מבין איך. ידעתי שיש קשר חברי מסוים בין מנדלבליט לנווה, וכשהגיע התיק הראשון של נווה, כשנפתחה חקירה, מנדלבליט הודיע שהוא פוסל את עצמו".