הפגנת שמאל בבלפור
הפגנת שמאל בבלפורצילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשטרה עצרה תשעה מפגינים בתום המחאה שנערכה אמש (מוצאי שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים.

מהמשטרה נמסר כי המפגינים נעצרו בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים. חשוד אחד נעצר לאחר שאותר תרסיס גז מדמיע על גופו.

עוד נמסר כי כלל המפגינים עזבו את מתחם המחאה, והכבישים באזור נפתחו לתנועה.

המשטרה עיכבה צעיר שנסע על אופניים ונכנס לתוך קהל המפגינים מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. ככל הנראה בחיפוש שנערך עליו נמצא גז מדמיע.

אלפים הפגינו נגד הממשלה בכיכר רבין בתל אביב ובכיכר פריז שסמוכה לרחוב בלפור בירושלים. את ההפגנה בכיכר רבין מארגנת התנועה לאיכות השלטון, וחברת הכנסת לשעבר ציפי לבני השתתפה בה.

״נתניהו בחר להיות האיש שהורס את הדמוקרטיה ומפרק את החברה. אבל היום אזרחי ישראל החליטו לכתוב את דפי ההיסטוריה בעצמם. לצעירים אני אומרת – אתם לא דור אבוד, אתם דור של תקווה. נמשיך להיאחז במגילת העצמאות שאתה קורע. הדמוקרטיה חזקה מכל מהרסיה", אמרה.

תנועת הדגלים השחורים מסרה לקראת ההפגנות הערב: "יש רק דרך אחת לעצור את סגרי הכישלון ולאושש את הכלכלה- להביא לעזיבתו של נתניהו ושבראש ממשלת ישראל יכהן איש או אישה שעוסקים במדינה ולא בעצמם".

בתוך כך שלושה גברים נעצרו בחשד לריסוס גז מדמיע על מפגינים בחיפה, וארבעה נעצרו בתל אביב.

שליח נעצר בחשד שריסס גז מדמיע לעבר מפגינים ברוחב נורדאו בעיר, גבר בן 54 נעצר בחשד להכאת מפגין ברחוב קויפמן ושני גברים, אחד מהם קטין, נעצרו בחשד לריסוס גז מדמיע על מוחים ברחוב יפת.

בהפגנה שנערכה בקרית אתא דיווחו המפגינים על אבן שנזרקה לעברם, ובהפגנה ברמת גן רוסס גז מדמיע על המפגינים, בשני המקרים לא דווח על עצורים בחשד למעשים.