ניר ברקת בכנס ירושלים
ניר ברקת בכנס ירושליםצילום: משה ביטון

חבר הכנסת ניר ברקת (הליכוד) התייחס בריאיון לרדיו 103FM להחלטתו להגיע לתוכנית של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' ביום שישי האחרון, והביע את דעתו על הלך הרוח במפלגתו כמו גם על הקלטות מנדלבליט שעלו בשבוע שעבר לכותרות.

ברקת הסביר כי התארח אצל 'אופירה וברקו' כדי להעביר מסרים: "צריך ללכת יותר לאחדות פחות מסרים משסעים ופוגעים. בואו נחפש את המכנה המשותף ושכול אחד ייקח אחריות על עצמו. המסר השני, הליכוד לא ארגון פשע. הליכוד היא תנועה ערכית לאומית שמאמינה בעם ישראל וארץ ישראל.

''גם בתוך הליכוד השיח צריך להיות יותר מחבר, לחליפין יש אנשים שחושבים אחרת ממני וגם אותם אני מכבד. גם מירי ומיקי יש להם סגנון אחר יש מקום בתנועה שלנו לסגנונות שונים אבל אנחנו תנועה גדולה, ונמשיך לפעול ביחד ולגבות את רה"מ, ולעשות טוב לעם ישראל".

עוד הוסיף ואמר כי הסיבה שבחר להתראיין בתוכנית היא מכיוון שהוא "לא מאמין בחרמות ולא בורח מהתמודדות, באתי לייצג את תנועת הליכוד, הבהרתי את מי אני מייצג ומה אני חושב ולמה אני חושב. אנחנו תנועה ערכית ורצינית שאנחנו מחפשים את המכנה המשותף, העברתי מסר שכולנו ירדנו מהפסים, כולנו ירדנו מהפסים.

''השסע, השפה שכולם מדברים ואנחנו לא טלית שכולה תכלת בליכוד. גם בליכוד אנחנו לעיתים אומרים דברים שיכולים להתפרש בצד השני שיסוע, אנחנו עם אחד, יש שונות גדולה. אתמול באתי לרכוש לבבות לטובת הליכוד ובכלל עם ישראל. אין יתרון בלריב כל הזמן, במיוחד בתקופה קשה כזאת שצריך להתמקד איך מנצחים את הקורונה".

לטעמו, "כל אחד מאיתנו צריך להסתכל בעולם הקטן שלנו איך הוא יכול להיות יותר קשוב להנחיות, עם ביקורת אין לי בעיה". הוא אף סיפר כי לאחר הריאיון "קיבלתי הרבה מאוד פידבק מהרבה מאוד אנשים. אפילו קיבלתי פידבק חיובי מחלק מהאנשים בסביבתו של רה"מ".

ברקתהתייחס גם לראיונות שהעניקו חברי מפלגתו ואשר עוררו סערה גדולה, יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר ושרת התחבורה ח"כ מירי רגב: "אני חבר שלהם אבל יש להם סגנון אחר. כל אחד עם האישיות שלו והסגנון שלו ואני מכבד אותם מאוד. הוא התנצל מיד ורה"מ הבהיר זה לא על דעתו אבל כשאתה שומע את ההקלטות, מה ששמענו של מנדלבליט, זה גם אותי מטריד ואני רוצה להזכיר שהפרקליטות צריכה בקרה. יש לנו קורונה על הראש ויש לנו אתגרים מאוד גדולים ואני מציע שכולנו נתמקד בהם".

לא צריך להסכים על הכול

בהמשך, הביע חבר הכנסת את דעתו על סוגיית התקציב ששוב מאיימת להוציא את אזרחי ישראל למערכת בחירות, בשיאו של משבר הקורונה הבריאותי, הכלכלי והחברתי. הוא הסביר כי "המודל הנכון לטווח הקצר זה קופסאות, לאור הניסיון והפקת לקחים מהגל הראשון אנחנו צריכים עכשיו להגדיל ולהרחיב את הסיוע הישיר לעסקים. הבעיה בגל הראשון שהגיע מעט מדי ומאוחר מדי. נכון לעכשיו כולנו צריכים להתמקד באיך מיידית עוזרים למיליון חל"תניקים ולמיליון העסקים שאם לא ניתן להם עכשיו סיוע ישיר עלולים לקרוס ומצבנו יהיה רע.

''אגב 50 אחוז כמעט מהכסף שהוגדר עוד לא חולק. כשהמציאות משתנה אתה חייב להגיב למציאות המשתנה. זה חודשיים-שלושה עיכוב על תקציב 21 וקודם כל לתעדף ולטפל בחוסם עורקים בכלכלה במדינת ישראל. יש לנו כנראה מחלוקת בסדר, אפשר להסתדר עם מחלוקות ולהמשיך לנהל את המדינה עם מחלוקות. לא צריך להסכים על הכול".

יו"ר כחול לבן ורה"מ החליפי בני גנץ רמז אמש (ש') שיפעל להקמת ממשלה חלופית, לדעתו של ח"כ ברקת "נכון להיום העבודה בין כחול לבן לליכוד ואני חוב שיאן אחד שלא רואה את זה לא עובד טוב בלשון המעטה. אנחנו מרגישים את האווירה גם בממשלה וכנראה שממשלה דו ראשית זה לא הדבר הכי נכון בעולם. אני אמרתי בזמנו שאני לא רואה הרבה אנשים ברחוב שמסתובבים עם 2 ראשים. יש לנו אתגר גדול זה לא עובד טוב, אני מציע שלא נאיים אחד על השני אלא נעשה מאמץ גדול שזה יפעל ואם אין את הרצון לעשות את המאמץ הזה אני חושב שכול התושבים מבינים שאולי עדיף בחירות".

אם זה לא עובד טוב צריך לפרק?
"נכון מאוד, אני מסכים".

היה דיאלוג איתך עם אנשי כחול לבן?
"התשובה היא לא".

אתה מוכן לדון?
"לא, אני לא מוכן לדון. רוצים לדון עם התנועה שלנו? שילכו ליו"ר התנועה והוא יוביל את הפתרונות ואני איתו".