ח"כ מיכאל מלכיאלי
ח"כ מיכאל מלכיאליצילום: חזקי ברוך

מנהיג הזרם הליטאי הרב חיים קנייבסקי הורה לציבור החרדי לפתוח החל את מוסדות החינוך החרדיים החל מהיום (א'), זאת חרף האיסור הגורף לפתוח את בתי הספר בעת הזו.

על פי הפרסומים מהמגזר, הפתיחה המדוברת נוגעת למוסדות חינוך לבנים מכיתה א' ועד ח', שרובם נמצאים בערים האדומות. חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm והגיב לדברים.

"מועצת חכמי התורה, הנשיא הרב שלום כהן פסק שמוסדות התורה של ש"ס יהיו סגורים בעקבות ההנחיות", סיפר חבר הכנסת. ''כך עשינו בעבר וכך נעשה גם עכשיו. מי שהסתכל לאורך כל הפסיקה של הרב שלום כהן רואה שהוא התחנן וציווה לקיים את כל ההנחיות ובתי הכנסת סגורים".

מלכיאלי הוסיף וטען כי "מי שעוקב אחר החברה החרדית בעיניים אובייקטיביות ואמיתיות רואה שהחברה החרדית היא חברה למופת ששומרים שם כמעט ב-100 אחוז על מסכות ועל ריחוק חברתי, ואין חלוקה בין קבוצות כאלה ואחרות. שומרים על ההנחיות".

על המספרים הגבוהים בקרב הציבור החרדי, אמר חבר הכנסת: "מישהו מכם יודע למה? כי הקורונה אוהבת אותנו? אל תתרגשו מזה, זה בגלל שאנחנו חיים בצפיפות, שיש לנו משפחות ברוכות ילדים. כשאבא מרגיש תסמינים לוקח לו 3 ימים לקבל תשובה ועוד 3 ימים לקבל הפניה למלונית ועוד 3 ימים לקבל פינוי מפיקוד העורף. אנחנו לא מתנצלים שיש לנו משפחות עם 12 ילדים".

עוד הוסיף ואמר: "השכונות והערים שלנו נהיו ירוקות וודאי לא אדומות, למה? כי שבוע שלם עבדו מאוד קשה על ריחוק, סגירת בתי כנסת, בשביל לשטח את העקומה ולהוריד את התחלואה. אז מה הפרס? אומרים להם אנחנו נמדוד אתכם שבוע קודם. ההדבקות בבלפור או בתל אביב לא פחות מאיתנו".

בהמשך, הוא מתח ביקורת חריפה על הממונה על הטיפול במגפת הקרורונה בישראל הפרופ' רוני גמזו, וטען כי "יש לו אובססיה נוראה נגד הציבור החרדי". לדבריו, "אמרו שבערים אדומות גני הילדים יסגרו. עשו חשבון שבוע שעבר וגילו שרוב הערים החרדיות כבר לא אדומות, החליט גמזו בהחלטה של רגע שלא בוחנים על פי שעת פתיחת הגנים, אלא שבוע אחורה. פתאום הערים כולן חזרו להיות אדומות, זה נתון, עם זה לא תוכל להתווכח. בשבוע שעבר ירידה, התחלואה במגזר החרדי ירדה בעשרות אחוזים".

מלכיאלי הוסיף להתרעם, "גמזו גורם לציבור לאבד את האמון בו ובמערכת כי האדם הזה מאז נכנס לתפקיד שלו עסק רק בבתי כנסת. האנרכיה שהייתה אתמול, 3,000 איש בבלפור, מישהו דיבר אליהם? לא ראיתי את גמזו מדבר אליהם ,הרי יש הרבה מאוד מחקרים על כך שגם בהפגנות יש הדבקות. ההתעסקות בציבור החרדי מול האנרכיה הבאמת מטורפת שקורית בבלפור, יש פערים".

ענת דוידוב ציינה כי הטענות על מחקרים המוכיחים הדבקה בהפגנות אינן נכונות, שכן אין מספיק נתונים בנושא. על כך השיב חבר הכנסת מלכיאלי: "משרד הבריאות אומר שיש הדבקות רק לא יודעים בדיוק וכשאנחנו מדברים על אנרכיה וכשאתם פותחים תכנית מכובדת וכולם מתעסקים בתלמודי תורה בזמן שבאותו רגע יש אלפים מפרי חוק".