אברי גלעד
אברי גלעדצילום: פלאש 90

איש התקשורת אברי גלעד טוען כי במידה והציבור החרדי מבקש להתנהל בעצמאות יש לבודד אותו מכלל הציבור בישראל.

"אני מבין שהרב קנייבסקי פסק, או פסקו בשמו לפי איך שזה נראה בסרטונים, שכל מערכת החינוך החרדית תיפתח מחר. מלא. אני אומר – סבבה. רוצים לפתוח הכל, אין בעיה. בעברית רגילה אמנם קוראים לזה מרד, אבל מכיוון שפה המציאות מורכבת, והחרדים מחזיקים את ביבי קצר מאד, יש להניח שהפתיחה תקרה", כתב.

"אבל, זה לא יכול לעבור בשקט, ממחר בבוקר חייב להיות כתר מוחלט על הערים האדומות שבהן נפתחת המערכת כולה. אין יוצא ואין בא, חוץ ממשאיות חלוקה.

לדבריו, אם הציבור החרדי אינו חושש להדביק ולהידבק בעריו - שלא יתקרב לערים הירוקות החילוניות. "רוצים להדביק ולהידבק – תרגישו חופשי, רק אל תגיעו אל ערינו הירוקות, אל גני הילדים שלנו, אל התחבורה הציבורית שלנו, אל הנתונים שלנו. רוצים לנהל מערכת תעדוף שונה משלנו – בכיף, רק בלי להתערבב בנו. אם יצליח לכם – נשמח ללמוד מכם, אם תיכשלו וחלילה מאות חולים יצטרכו טיפול, תמצאו דרך לטפל בהם. לא יתכן שחלילה תסתמו את בתי החולים הכלליים בחולים שלכם שלא נזהרו והכריזו על עצמאות''.

"הציבור החרדי מכריז בעצם הלילה על עצמאות. עד הסוף. נאחל למדינתם הקטנה והענייה בחומר אך עשירה ברוח להצליח. בעתיד אולי נכונן יחסים דיפלומטיים. בינתיים התחושה שלי היא שאיבדנו את הציבור הזה לגמרי".

תיעוד: תלמודי תורה נפתחו בניגוד להנחיותחדשות כאן 11