רוני גמזו
רוני גמזוצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

עיתון 'המבשר' תקף הבוקר (א') בחריפות את פרויקטור הקורונה גמזו לאחר שדוברות 'מגן ישראל' שיגרה הודעת זימון לעיתונאים בשבת.

"בשבועות האחרונים הפך יום השבת לזמן נוח עבור פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו לקיים מסיבות עיתונאים, כאשר רובם, יש לומר ביושר, נערכו במסגרת ביקוריו ביישובים ערביים, אך לצד ביקוריו נשרכה אחריו סוללת עיתונאים שהעבירו את דבריו והגיגיו בעיצומו של יום השבת כביום חול", כותב העיתון.

לדבריו, נוהג זה שעבר בשתיקה עד כה, נפרץ בשבוע האחרון. "למגינת כל לב שוגרה הודעה לתקשורת על ידי דוברת הפרויקטור תחת הכותרת זימון תקשורת".

"ההודעה נשלחה בעיצומו של יום השבת בשעה 12:23 ובו התבשרו עיתונאי ישראל כי "מנהל 'מגן ישראל' יקיים הערב תדרוך (הצהרה) עם סיום הסגר בכל הארץ, וההגבלות על ערים אדומות שישארו בסגר. התדרוך יתקיים בשעה 20:15 במשלט בקרית התעופה, רח' הערבה 4. התדרוך לא יועבר באמצעות לע"מ ולכן יש להיערך בהתאם עם צוותי שידור. הנכם מתבקשים להעביר אלי לכאן את שם הצלם / איש השידור לאישור כניסה", כתבה הדוברת.

העיתון ציטט אישי ציבור ועיתונאים שהביעו ביקורת קשה וכאב נוכח חילולי השבת הנרחבים המתבצעים באין מפריע בפרהסיה הציבורית והפיכת יום השבת ליום חול בתואנת והטעיית שווא כביכול הפעולות הללו מחויבות פיקוח נפש.

בנוסף נמתחה ביקורת על הפעלת מוקדי עריכת בדיקות בשבת כדי לאפשר את פתיחת הגנים היום יום ראשון.

"על פי הודעת משרד הבריאות מיום שישי, כל קופות החולים ללא יוצא מן הכלל נקראו להפעיל מערכי בדיקה מיוחדים לבדיקות סקר לאיתור קורונה עבור הגננות, כדי לאפשר פתיחה של גני הילדים בתחילת השבוע.

"אישי ציבור תמהו בכאב רב: עד לפני רגע אסרו את פתיחת הגנים, האם לפתע פתיחת הגנים היא כה קריטית שהיא מצדיקה חילול שבת המוני?"